Klacht: Bussen die te vroeg vertrekken.

op 11 mei 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Geachte heer / mevrouw,

Herhaaldelijk (bijna wekelijks) word ik geconfronteerd met het feit dat ik de aansluiting van bus 370 uit Panningen met bus (lijn 1 of 2) van NS station Venlo naar Blerick mis. Deze laatst genoemde bussen zouden om 9.27 uur moeten vertrekken, maar blijkbaar gaan deze in werkelijkheid veel eerder weg of komt de bus 370 uit Panningen daar telkens te laat aan.
Zodoende moet ik telkens weer een half uur wachten.

Ik hoop dat dit probleem zo gauw mogelijk opgelost kan worden.

Helma Derks
Panningen

Wanneer de aansluiting passend is.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 11 mei 2017 om 13:46 geantwoord

Beste HelmaDrks,

Jammer om te lezen je bijna wekelijks de aansluiting van lijn 370 met lijn 1 of 2 mist. Ik begrijp ik dat je daar van baalt. In het volgsysteem van de bus zie ik dat lijn 370 vanochtend met 9 minuten (vanochtend 9:33, normaal 9:24) vertraging op station Venlo is aangekomen. Lijn 1 vertrekt om 9:27 vanaf station Venlo en lijn 2 vertrekt om 9:30. Wanneer je om 9:33 met lijn 370 op het station aankomt zullen lijn 1 en 2 in de meeste gevallen al zijn vertrokken. Omdat je aangeeft dat je deze overstap herhaaldelijk maakt, wil ik je adviseren om bij de buschauffeur van lijn 370 aan te geven dat je graag op station Venlo een overstap wilt maken op lijn 1 of 2. De buschauffeur kan de buschauffeur van lijn 1 of 2 dan op de hoogte stellen van de overstap en vragen om even te wachten. Excuses voor het ervaren ongemak en hopelijk haal je in de toekomst de overstap wel!

Mocht er onverhoopt in de toekomst weer eens iets zijn dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, Facebookaccount of ons online contactformulier: https://bit.ly/2aSlk6X.

^MR
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door HelmaDrks