Klacht: Buslijn 196 van Arriva

op 17 december 2012 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Klacht 1:

Maandag 10 december stond ik bij de bushalte Constantijn Huijgenstraat te Gouda te wachten op bus 196. Deze zou normaal gesproken 07:39 langskomen. Ondertussen was het 07:45 en had ik nog steeds geen bus gezien. Ik heb de klantenservice gebeld en die gaf aan dat de bus op tijd reed en daarom elk moment langs moest komen. Om 08:09 (latere bustijd) had ik nog steeds geen bus gezien en daarom heb ik 08:14 nog eens gebeld naar de klantenservice. Na 10 min(!!) wachttijd voor een medewerkster kwam ze er achter dat de bus niet de nieuwe maar de oude route bleef rijden in Gouda. (terwijl de nieuwe dienstregeling al ingegaan was!) Uiteindelijk de eerstvolgende bus pas om +- 9:25 kunnen nemen op Verbindingsasje.

Klacht 2:

Vanmorgen 17 december 2012 sta ik om 07:39 op de bus te wachten aan de Constantijn Huijgenstraat in Gouda en deze komt aanrijden. Ik steek mijn hand op en zwaai(!) maar hij rijdt gewoon door! Ik bel de klantenservice en een medewerker zegt: hij kan niet terug komen, wacht u maar op de volgende bus. Vervolgens wacht ik een half uur op de bus van 08:09 en om 08:15 vraag ik me af of hij nog wel komt. En jawel, ik wil de klantenservice bijna weer bellen en daar komt de bus eindelijk toch om 08:17 aanrijden. Bijna 10 minuten te laat(!!) terwijl zijn voorganger mij al voorbij was gereden! Het moet niet gekker worden! Toevallig zat mijn moeder in de bus en zij gaf aan de deze bus te laat was vertrokken vanaf Gouda Centraal. Ik heb de klantenservice gebeld en krijg te horen dat ze mijn relaas enkel kunnen bevestigen. Ik eis daarom een schadevergoeding van de door jullie opgelopen schade (bij o.a. mijn werkgever).

In totaal ben ik 3 uur werktijd \'verloren\', waardoor ik een schadevergoeding van 75 euro eis.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 18 december 2012 om 08:45 geantwoord

Hartelijk dank voor uw reactie via de website klacht.nl. We stellen het op prijs dat u uw ervaringen met onze dienstverlening laat weten. Wij kiezer er voor om uw reactie via ons eigen registratiesysteem op te lossen, dit geeft ons een betere mogelijkheid om uw reactie snel en op de juiste wijze af te handelen.
U kunt uw reactie rechtstreeks bij ons achterlaten via https://www.arriva.nl/nc/klantenservice/neem-contact-op

Wij wensen u nog een Goede Reis!

Alle klachten die gemeld zijn door BrnD