Klacht: Bushalte weg

op 23 februari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Er is een bushalte in bergambacht weg gehaalt (pleinstraat). De bus 197 nu 497 reed daar. Daar omheen wonen veel oudere mensen plus het is ook in het midden van het dorp dus handig voor iedereen hier. De oudere mensen moeten nu best wel een eindje lopen om bij een andere bushalte te komen, en sommige oudere hebben problemen met lopen dus kunnen helemaal niet zo ver lopen naar de andere bushalte. Ik en meerdere zouden dus ook willen dan die bushalte terug komt.

Ik ben tevreden als de bussen vanaf gouda naar schoonhoven en andersom (lijn 497) weer bij pleinstraat stoppen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 23 februari 2018 om 09:44 geantwoord

Beste Rosannag,

Uit jouw reactie is gebleken dat de dienstregeling niet aansluit op jouw en andermans wensen. Helaas kunnen wij niet iedereen altijd tevreden stellen. Wat voor de één een verbetering is kan voor de andere juist een verslechtering zijn. Arriva streeft er naar oplossingen te vinden waar zoveel mogelijk reizigers van kunnen profiteren. De dienstregeling zal dan ook zorgvuldig worden geëvalueerd en indien nodig en mogelijk zal er naar aanpassingen worden gekeken.

R-net 497 is de opvolger van streeklijn 197. Een comfortabele en frequente busverbinding. De R-net bussen doen minder haltes aan en een aantal haltes is verplaatst. Sommige haltes hebben een nieuwe naam gekregen. De lijn krijgt een nieuw eindpunt, halte Schoonhoven Centrum/Veer. Ook bij de rotonde Molenlaan/ N207 wordt een nieuwe bushalte gerealiseerd, streven is deze medio 2018 gereed te hebben. Tot die tijd blijft de bus door Bergambacht rijden. De halte Molenlaan blijft voorlopig gehandhaafd, met als tijdelijke naam Bergambacht Noord. De overige haltes op de route worden voor mei 2018 omgebouwd tot R-net haltes met ruime en comfortabele bushokjes, digitale reisinformatie en verbeterde fietsenstallingen.

In Bergambacht vervallen de haltes Kadijk en Pleinstraat.

^Wouter
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door Rosannag