Klacht: Bushalte niet te vinden en bus reed niet(2x)

op 13 januari 2014 over Qbuzz in de categorie Openbaar Vervoer

Maandag 6 januari 2014.
Situatie 1
Vandaag is mijn werkdag een kantoordag. Een mooie dag om het vernieuwde OV in de stad Groningen uit te proberen. Extra reden: ik reisde zonder overstappen van Noord naar Zuid, maar met de vernieuwde regeling moet ik nu overstappen.
Volgens de routeplanner was de bushalte op het Zuiderdiep de beste overstaphalte. Om 07.05 was ik op het Zuiderdiep, maar ik kon mij halte niet vinden. Er was geen melding dat de halte voor lijn 6 verplaatst was. Om 07.12 moest de bus nr. 6 stoppen/vertrekken bij halte Zuiderdiep. Al wat kwam geen lijn 6. Chauffeurs van andere lijnen konden ook niet vertellen of de bus nog kwam. Ik kan me voorstellen dat de chauffeur ziek was, of een andere afslag had genomen, maar mijn frustratie was erg groot.

Situatie 2
Donderdag 9 januari 2014.
Ook vandaag met de bus naar het werk: volgens de reisplanner reizen met lijn 4 en lijn 7 Overstappen bij de halte Zaagmuldersbrug en uitstappen halte van Oldebarneveldlaan. Aan het eind van mijn werkdag met dezelfde lijnen weer naar huis. Mooie aanbeveling, ik hoefde niet dwars door de stad heen, meer kans op een zitplaats.’s Morgens geen problemen met de buslijnen. ’s Middags wachten op lijn 7; 17.43 moest de bus komen. Al wat kwam GEEN bus om 17.43. Ook hier wisten de collega-chauffeurs van lijn 2 niet te vertellen of lijn 7 nog kwam. Ook nu weer grote frustratie; nog meer dan op 6 januari, vanwege het feit dat op deze lijn 2x per uur een bus rijdt. Wachttijd meer dan een half uur voor de volgende bus. Die ik maar niet meer heb afgewacht.

Situatie 3
Dat de noord-zuid verbinding in de stad(lijn 6) verdwenen is, ervaar ik als een groot gemis

Situatie 1
Een duidelijke vermelding dat de bushalte voor lijn 6 verplaatst is met vermelding van de plek waar de nu de halte is.

Situatie 1 en 2
Dat collega-chauffeurs van andere buslijnen geïnformeerd worden als er een bus uitvalt op de route waar meerdere lijnen gebruik van maken

Situatie 3
Lijn 6 weer laten rijden zoals dit was: Beijum-Hoornse Meer.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Qbuzz

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Qbuzz nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door C.Oosterhof