Klacht: Buschauffeur zit constant op zijn telefoon en let daarom minder goed op het verkeer.

op 05 juni 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik zit in bus 3 van Glanerbrug naar Enschede centraal, die om 16:34 stopt bij Lindenhof. De buschauffeur zit op zijn telefoon tijdens het rijden.
Ik vind dit niet kunnen, aangezien hij niet 100% gefocusr is op het verkeer en wel een aantal mensen veilig moet brengen van a naar b.
Ik hoop dat meneer hierop wordt aangesproken en dat dit in het vervolg niet weer voorkomt, ik voel me namelijk een stuk minder veilig dan normaal.

Als buschauffeur(s) niet meer appen! Dat iemand dat doet terwijl hij/zij alleen is, dikke prima als je jezelf wilt doodrijden. Maar dit kan niet als je mensen vervoert.
En eigenlijk is het toch schandalig dat dit gebeurt in een vervoersbedrijf, juist nu er zoveel reclame wordt gemaakt over dat men niet met de telefoon achter het stuur moet rijden.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 05 juni 2016 om 15:48 geantwoord

Goedemiddag,

Uit je melding begrijp ik dat je een minder prettige ervaring hebt gehad in de bus. De diensten op het traject van lijn 3 in Enschede worden niet verzorgd door Arriva, maar door Syntus. Ik adviseer je daarom om contact op te nemen met Syntus. Dit kun je doen via http://bit.ly/1O9gqmg.

Groet,
^JE

Alle klachten die gemeld zijn door Ets