Klacht: buschauffeur weigerde te mij vervoeren.

op 21 februari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

de bus 57 richting Nieuw Vennep vertrok om 7:16 uur op leiden centraal op de datum 21/01/2018. Ik liep gehaast om de bus te halen, wil ik de bus instappen zegt de chauffeur tegen mij dat hij me niet mee wilt nemen omdat ik koffie bij me had. Terwijl ik altijd de bus instap met mijn kop koffie.

Ik ben tevreden wanneer de chauffeur zijn excuses aanbiedt en voortaan mensen met een kop koffie mee laat rijden.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 21 februari 2018 om 16:29 geantwoord

Beste salahdin123,

Wat jammer om te lezen dat jij niet met de bus mee mocht omdat jij koffie bij je had. In onze reisregels en voorwaarden staat het volgende omschreven: \"Nuttig geen eten en drinken wat sterk geurend is. Dit kan tot overlast zijn van je medereizigers\". Het is aan de buschauffeur om te bepalen wat sterk geurend is en wat niet. Voor de één is koffie sterk geurend en voor de ander niet. Ook kan de buschauffeur koffie vanuit veiligheidsoverwegingen weigeren. Stel dat de buschauffeur plotseling moet remmen, dan heb jij hete koffie in je handen welke over jou heen kan vallen.

Excuses voor het ervaren ongemak!

^Manon
Webcareteam Arriva