Klacht: Buschauffeur te knikkebollen achter het stuur

op 17 juli 2012 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vanavond om 21.38 uur in Vianen ingestapt in bus, Qliner 387, Utrecht-Gorinchem. Na enkele minuten rijden krijg ik door dat de buschauffeur last heeft van vermoeidheid. Hij zette een raampje open en nam later een snoepje (kan ook iets anders geweest zijn, maar dat kon ik niet zien). Hij slingerde over de weg en zat iedere keer met z’n ogen open en dan weer dicht. Erg beangstigend! Het ging heel de tijd “net” goed, tot dat we in Gorinchem aankwamen en hij de eerste rotonde moest nemen. De rotonde oprijden ging nog wel, maar er fatsoenlijk afrijden ging niet meer. Hij ging te vroeg de rotonde af, zodat hij de stoep op knalde en schrok hierdoor wakker. Gelukkig waren er geen andere weggebruikers (voetgangers of fietsers), anders had het heel anders afgelopen. Doordat hij tegen de stoep op botste, maakte ik een kreet “Pas op!” en vroeg de buschauffeur of hij zich wel goed voelde of dat hij last had van vermoeidheid had. Hij ontkende dit direct en gaf aan gewoon de bocht iets verkeerd genomen te hebben. Ik gaf aan dat hij wel voorzichtig moest doen, aangezien hij de verantwoording had over een aantal mensen die in de bus aanwezig waren en anderen in het verkeer. Hij ontkende alles en wimpelde mijn bezorgdheid weg. Gelukkig kon ik na 2 bochten uitstappen, omdat we bij het eindpunt waren aangekomen.

Gewenste Oplossing:

Bekijken of deze buschauffeur vaker kampt met vermoeidheidsverschijnselen. Als dat het geval is, hem hier op attenderen en hem in de gaten houden en eventueel maatregelen nemen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 18 juli 2012 om 08:21 geantwoord

Geboden Oplossing:

Hartelijk dank voor uw reactie via de website klacht.nl. We stellen het op prijs dat u uw ervaringen met onze dienstverlening laat weten. Wij kiezer er voor om uw reactie via ons eigen registratiesysteem op te lossen, dit geeft ons een betere mogelijkheid om uw reactie snel en op de juiste wijze af te handelen.
U kunt uw reactie rechtstreeks bij ons achterlaten via https://www.arriva.nl/nc/klantenservice/neem-contact-op

Wij wensen u nog een Goede Reis!

Alle klachten die gemeld zijn door que1980