Klacht: Buschauffeur direct met vaart de bushalte passeert terwijl hij had moeten stoppen

op 23 april 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Geachte heer/mevrouw,

Ik kom er vandaag pas aan toe om mijn klacht te mleden over de buschauffeur van arriva. Dit was de eerste keer dat ik richting Leerdam met openbaar vervoer moest reizen. U kunt al voorspellen dat ik dit een beetje spannend vond. Ik ben op Zuidplein ingestapt richting Sliedrecht Stormram en ik moest bij station Sliedrecht Baanhoek uitstappen om de stoptrein richting Geldermalsen in te stappen. Wanneer ik voor het eerst naar een plek reis gebruik ik altijd mijn mobiel, de app 9292 en Google maps. Zo heb ik zicht op waar ik op welk tijdstip moet instappen en waar ik moet uitstappen.
Voor de halte heb ik op de stop knop gedrukt en zag ook dat het stop bordje boven de buschauffeur aanging. We naderden de halte en ik maakte mij klaar om op te staan. De buschauffeur naderde de bushalte met vaart waardoor ik niet durfde op te staan totdat de bus zou stoppen. Tot mijn verbazing reed hij met dezelfde vaart langs de bushalte. Ik stond direct op en moest een aantal keren naar de buschauffeur roepen totdat hij reageerde. Hij sprak heel onduidelijk en bleef doorrijden. Ik gaf aan dat ik op tijd op het stop knopje had gedrukt en dat ik op station Sliedrecht Baandrecht moest uitstappen omdat ik een overstap moest maken. De buschauffeur heeft hierop geeneens zijn verontschuldigingen aangeboden maar reed ook vriendelijk Door naar de volende halte en ik moest een weg van 10 minuten teruglopen. Ik rende naar de station terug maar het was al te laat ik had de stoptrein gemist. U kunt t begrijpen dat dit een hele ervaring voor mij is geweest. Ten eerste dat de buschauffeur met vaart doorrijd terwijl hij had moeten stoppen, ten tweede dat hij ook bleef doorrijden zonder zijn excuses aan te bieden ten derde dat ik de stoptrein heb gemist omdat ik moest teruglopen. Ik vind het lastig om te beschrijven hoe ik mij op dat moment heb gevoeld.

Gaarne ontvang ik een reactie van u en verwacht dat u deze klacht in acht neemt.

Pinar Yoldas

Gegevens;
Bus lijn 91
Instaptijd Zuidplein rond 14:24
Tijd van uitstappen 15:16
Bus nummer:8367

Ik verwacht dat het bedrijf met een verzoek komt.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

4 jaren geleden - Beste P.Yoldas, Wat ontzettend jammer dat je dit hebt ervaren, zeker omdat het ook je eerste reis met het openbaar vervoer was richting Leerdam. Excuses hiervoor. Ik maak graag een melding van dit voorval zodat dit ook met de betreffende chauffeur besproken kan worden. Kun je me daarvoor nog aangeven wanneer dit is gebeurd? Met vriendelijke groet, ^YZ Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht P.Yoldas

4 jaren geleden - Geachte heer/mevrouw, Ondertussen heb ik bij Arriva zelf ook een klachtenformulier ingevuld. Het voorval heeft op 15 april plaatsgevonden. Buslijn 91 en de busnummer is 8367. Met vriendelijke groet, Pinar Yoldas

Arriva

Heeft op 23 april 2017 om 11:51 geantwoord

Beste P.Yoldas,

Ah, dan lijkt het me verstandig om het via één kanaal af te handelen. In dit geval laat ik het dan over aan mijn collega van de klantenservice die jouw bericht behandeld.

Ik ga ervan uit dat je dit in het vervolg niet nogmaals meemaakt en het je niet weerhoudt om met de bus te reizen.

Ik wens je een hele fijne zondag toe.

^YZ
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door P.Yoldas