Klacht: buschauffeur

op 24 februari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

goedeavond,
ik wil graag het volgende melden.
zo als gewoonlijk heb ik al meerdere malen problemen gehad met het betalen in de bus. Paar keer meegemaakt tot er of geen kaartjes waren of de pinautomaat werkde niet. En de buschaufeur nam mij altijd mee. ookal waren de betaalde kaartjes afgeschaft!
Dit keer was het geval is al een paar keer aangegeven tot er niet meer met contant geld betaald kon worden.
Dus Heb ik altijd mijn pinpas bij de hand en dit keer was de pinautomaat kapot. Ik gevraagt aan de buschaufeur of hij me a.u.b kon meenemen want in Borgharen is het al vaker voorgekomen dan eerst en daar komt ook maar 1 x peruur een bus. Deze chaufeur weigerde dit, en zei als je geen geld bij je hebt neem ik je niet mee! ik aangegeven van luister ik kan er niks aan doen tot dit apparaat kapot is en hier in borgharen is nergens een pinautomaat voor geld te kunnen pinnen. daar had de buschaufeur niks mee te maken en zijn antwoord was , dan kan ik je niet meenemen!! deed de deur open en weg was hij!!
ik vind dit echt niet kunnen, ik begrijp tot hij zich aan regels moet houden maar door de problemen in de bus ben ik al vaker te laat gekomen op het werk en dat kan ik gewoon niet meer permiteren!!
ik hoop tot ik hier reactie op kan krijgen..
het gaat om bus 9 Bunde. en tijdstip was 09:58. datum vrijdag 23-02-2018

met vriendelijke groet,
kim aussems

Nou als er problemen zijn met betalen of met de pin tot de klant er niks aan kan doen en tot er dan maar voor een oplossing gezorgt moet worden. het kan toch niet zo zijn tot iedere keer iets is en tot ik dan maar moet uitzoeken hoe ik uberhaup op het werk terecht kan komen en dat niet alleen , er komt maar 1 x per uur een bus.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 24 februari 2018 om 14:47 geantwoord

Beste kimaussems,

Niet leuk om te lezen dat de pinautomaat niet werkte en je daardoor niet met de bus mee kon. Begrijpelijk dat je hiervan baalt.

In het bezit zijn van een geldig vervoersbewijs is de verantwoordelijkheid van een reiziger. Op dit moment is het naast pinnen nog steeds mogelijk om contant te betalen in de bussen Limburg. Als de pinautomaat niet werkt is dit geen reden om gratis te mogen reizen. Wij bieden meerdere opties aan om aan een geldig vervoersbewijs te komen. Je kan een kaartje kopen bij de chauffeur, bij 1 van onze OV-servicepunten, pinnen of een E-ticket aanschaffen op onze website https://www.arriva.nl/limburg/abonnementen-kaartjes-1/etickets-kaartjes.htm. Werkt de pinautomaat niet dan mag een chauffeur je helaas niet gratis meenemen. Mocht je controle krijgen onderweg dan loop je het risico op een boete.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland.

Lina
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door kimaussems