Klacht: Buschauffeur

op 27 februari 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Gisteravond kwamen we om 22.00 terug van Maastricht met de trein en wilden lijn 20 staan. De bus stond stil en er wilde een negroïde jongen instappen. De buschauffeur sloot bewust de deur voor zijn neus en zag ons ook aan komen lopen en reed vervolgens hard weg.
Dit was een bewuste keuze van hem. Discriminatie? Triest hoor. Bovendien was het een nette aardige jongen zonder agressieve trekken.
Daarna gingen we naar een andere buschauffeur lijn 27 om dit verhaal te vertellen. Die benaderde ons als een stuk vuil.

Toen hebben we een half uur gewacht en hebben de volgende lijn 20 gepakt.
Ik ben op een gegeven moment aan de buschauffeur gaan vragen waar ik het beste kon uitstappen. Kreeg ik van de buschauffeur te horen dat die wa’s afgezet omdat wij perse allemaal met karnaval wilden “zuipen”.
Ik heb hier niks op kunnen terug zeggen. Was helemaal verslagen.

Hierbij wil ik zeggen dat we met zijn vieren waren. Allemaal rond de 55 jaar en nette beschaafde mensen zijn. Schandalig dat we binnen een korte tijd door 3 medewerkers van Arriva zo behandeld werden. We zijn klant en betalen genoeg voor vervoer. Ik denk dat jullie jullie personeel eens beter moeten opvoeden. Ik begrijp dat er lastige mensen zijn met karnaval maar als je dat niet aan kunt moet je niet gaan werken

Groet
Karin de Jonge

Buschauffeurs beter opvoeden en klantvriendelijk maken

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

1 jaar geleden - Beste Fmdejonge@online.nl, Wat jammer om te lezen dat jullie gisteravond deze ervaring hebben gehad. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Graag wil ik hier intern melding van maken. Daarvoor heb ik nog wel de nodige informatie van je nodig: Kun je me vertellen: - hoe laat jullie met lijn 20 wilden; - vanaf waar (welke halte) jullie met deze lijn wilden reizen; - hoe laat jullie uiteindelijk met lijn 20 hebben gereisd. Graag hoor ik van je. Met vriendelijke groet, ^YZ Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht Fmdejonge@online.nl

1 jaar geleden - Om 22.00 uur busstation Heerlen. Hier werden we niet binnen gelaten. Klacht ingediend bij buschauffeur lijn 27 Toen de volgende bus lijn 20 gepakt. De chauffeur met de leuke opmerking Groet Karin de Jonge

Arriva

Heeft op 27 februari 2017 om 16:40 geantwoord

Beste Fmdejonge@online.nl,

Bedankt voor de aanvullende informatie. Ik heb dit doorgestuurd in de regio zodat er hoor en wederhoor kan worden toegepast met de betreffende chauffeurs.

Excuses voor de ervaring die jullie hebben gehad. Ik ga ervan uit dat dit een incident is geweest en je de volgende keer een positieve ervaring hebt in onze bussen.

^YZ
Webcareteam Arriva

Heeft op 27 februari 2017 om 17:54 geantwoord

Sorry maar ik heb niet het vertrouwen dat er wat mee gedaan wordt.
Groet
Karin

Reactie van de melder van de klacht Fmdejonge@online.nl

1 jaar geleden - Mijn dochter wilde de bus naar sittard pakken. Kwam een bus gewoon niet opdagen. Dienstregeling was gecheckt. Dus 4 vervelende dingen in nog geen 24 uur. Jeetje

Alle klachten die gemeld zijn door Fmdejonge@online.nl