Klacht: Bus vertrok te vroeg

op 06 juni 2021 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Op vrijdag 4 juni is bus 33 richting Sittard te vroeg vertrokken op de halte ‘heirstraat/mauritslaan’ op het tijdstip 8:48. Hierdoor heb ik de bus gemist.

Compensatie

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 06 juni 2021 om 21:37 geantwoord

Beste Kaylee2002,

Niet leuk om te lezen dat buslijn 33 op vrijdag 4 juni om 8.48 uur te vroeg is vertrokken vanaf bushalte Heirstraat/Mauritslaan. Begrijpelijk dat je daarvan baalt vooral omdat je daardoor de bus hebt gemist.

Wij zien inderdaad dat de bus 2 minuten te vroeg langs de bushalte is gereden.
Het te vroeg vertrekken van een bus heeft vaak als reden dat de buschauffeur bij de betreffende halte in verband met de veiligheid niet langer mag wachten.

Wil je van te voren weten of een bus op tijd rijdt of vertraging heeft zou je onze app kunnen downloaden. Daarin kun je de realtime gegevens van de bus zien en weet je precies hoeveel tijd je nog hebt. Het is nooit verstandig om tot het laatste moment af te wachten. Het advies is om ruim van te voren, minimaal 5 minuten, bij de halte te gaan staan.

Excuses voor het ervaren ongemak. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL of via onze Facebookaccount Arriva Nederland.

Lina
Arriva Klantenservice Medewerker