Klacht: Bus vertrekt veel te vroeg

op 19 september 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Dit is nou al de zoveelste keer dat ik bij de bushalte kom en dat de bus gewoon meer 2min te vroeg vertrekt. Dit is zo vervelend. Vooral als de bus om t uur gaat. Ik ben dit zo zat elke keer. Vroeger kwam de bus te laat, maar hij vertrok nooit eerder! Hoe kan je nou eerder vertrekken als op het bord een duidelijke tijdstip staat. 182 en 183 in de richting van Alphen aan den Rijn station en leiden centraal. Hier moet echt wat aangedaan worden ik zie soms mensen die een keuze moeten maken In de avond. Of een uur wachten op de bus in de kou. Of 23 km lopen in het donker vanaf kruisweg rii Woubrugge.

Als de bus gewoon optijd vertrekt en niet te vroeg. Dat ie te laat is kan ik begrijpen. Maar t vroeg vertrekken dat slaat nergens op. Verander dan gewoon die bustijden.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

2 maanden geleden - Beste Khalid, Het te vroeg vertrekken van bussen is zeker vervelend en willen wij graag aankaarten. Kun je vertellen welke bus er dit keer te vroeg vertrokken is en hoe laat? Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Zoë Medewerker Klantenservice Arriva

Reactie van de melder van de klacht KhalidelK

2 maanden geleden - Beste Zoë, Het ging om de bus 183 richting Alphen aan den Rijn station vanaf kerkweg, Woubrugge. Op 9292.nl stond 15:41 als vertrektijd. Op de Arriva website zie ik 15:40 als vertrektijd. En de bus vertrok om 15:37 op dat moment liep ik nog in de straat. Ik zou het makkelijk redden. Ook de bus 182 ‘s avonds vertrekt te vroeg vanaf halte Jacobswoude Woubrugge richting leiden centraal. Voor iemand die op Schiphol werkt betekent dit ‘s avonds net aan de overstap van 470 missen.

Bericht van Arriva

2 maanden geleden - Dankjewel. En om welke datum gaat het? Die melding van 15.41.

Reactie van de melder van de klacht KhalidelK

2 maanden geleden - Afgelopen maandag,17-09-2018.

Arriva

Heeft op 19 september 2018 om 12:04 geantwoord

Dankjewel voor de aanvullende informatie. We zullen jouw meldingen doorsturen naar de teammanagers met de vraag hier extra aandacht aan te besteden en de chauffeurs erop te wijzen om te wachten tot het tijd is om te vertrekken.

We bedanken je dat je de moeite hebt genomen om dit bij ons kenbaar te maken en bieden je onze excuses aan voor het ervaren ongemak.

Me vriendelijke groet,

Zoë
Medewerker Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door KhalidelK