Klacht: Bus vertrekt niet op tijd

op 31 augustus 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Beste,
Vandaag 31-8 is de chauffeur van buslijn 24 richting Roda boulevard om 08:53 vertrokken ipv 08:57. Ik weet dat hun een marge hebben van 3 minuten. Ik was nog geen 3 meter verwijderd van de bushalte op de Vrankerkerklaan en de chauffeur nam niet eens de moeite om even te wachten. Ik word gek van deze onzin aangezien dit niet mijn eerste klacht is die ik heb ingediend. Het kan niemand kwaad om even te wachten en al helemaal niet wanneer ik een paar stappen verwijderd ben van de bushalte. Ik kom nu weer te laat op werk omdat een chauffeur geen geduld had. Wat ik helemaal niet begrijp, aangezien zij nergens anders hoeven te zijn.

Ze moeten wachten en niet eerder vertrekken dan gepland. En dan heb ik het niet over die marge van 3 minuten. De buschauffeur vertrok zelfs eerder dan dat. Vooral als ze iemand zien aanlopen, horen ze het fatsoen te hebben om te wachten. Nu ben ik WEER te laat op werk om dat een van de buschauffeurs WEER ‘haast hadden’

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 31 augustus 2018 om 14:29 geantwoord

Beste E.Elsayed,

Wat balen dat je bus zo vroeg wegreed. Dat is niet fijn!

Je reactie hebben wij doorgestuurd naar de vestigingsmanager en die geeft het volgende aan. Al onze bussen zijn uitgerust met een GPS gestuurd systeem dat registreert hoe laat de bus rijdt en bij welke haltes hij is gestopt. Zo kunnen wij zien welke bussen te vroeg of met vertraging hebben gereden, als blijkt dat jouw bus inderdaad te vroeg is geweest dan word dit besproken om deze situaties in de toekomst te voorkomen. Onze excuses voor het ongemak wat je hierdoor heeft ondervonden. Wij gaan er vanuit dat je spoedig verbetering op zult merken naar aanleiding van je melding.

^Wouter
Medewerker Klantenservice Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door E.Elsayed