Klacht: Bus te vroeg

Passagier1 op 30 maart 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

De buslijn 192 was circa 3 min te vroeg langs de bushalte gereden. Ik had haast en hoopte de bus te halen en ik heb hem niet gehaald, omdat de bus te vroeg was.

Dit gebeurd mij iets te vaak en ik vind het erg vervelend.

Er staat een looptijd bij de app 9292. Als iets 5 min lopen is, gaat die tijd ook maar 5 min naar achteren, dus dat wij er maar gewoon 5 min eerder moeten staan zou ik dan onzin vinden. Een paar minuten kan heel veel zijn.

Ik hoop dat de chauffeurs meer rekening kunnen houden met de bustijden.

Of dat er misschien een afspraak kan komen dat je er 5 min van te voren moet gaan staan, want ik kan begrijpen dat het voor een buschauffeur niet altijd leuk is om voor niks te wachten als er ongeduldige passagiers mee zijn die een overstap moeten halen. Maar dan lijkt mij zo'n afspraak verstandiger als het openbaar wordt en dat het ergens duidelijk beschreven staat.

Dankuwel

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van

4 jaren geleden - Beste Passagier1, Oh nee! Wat balen dat de bus te vroeg is vertrokken. Ik wil je klacht graag in behandeling nemen zodat er op de punctualiteit van lijn 192 gelet kan worden maar heb jij dan iets meer informatie voor mij - Bij welke halte wilde je opstappen - Hoe laat moest de bus volgens de dienstregeling bij deze halte vertrekken - In welke richting wilde je reizen Wij adviseren onze reizigers overigens wel om een aantal minuten (minimaal 5) voor vertrektijd van de bus bij de bushalte aanwezig te zijn om dit soort misverstanden te voorkomen. Ik hoor graag van je! Met vriendelijke groet, ^Manon Medewerker Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht

4 jaren geleden - Ik wilde opstappen bij de halte 'provincialeweg Wommels'. Dit was lijn 192 richting Bolsward Busstation. De bus was er om 16:18 voorbij gereden en volgens de dienstregeling 16:21. Alvast bedankt!

Arriva

Heeft op 03 april 2018 om 06:15 geantwoord

Beste Passagier1,

Bedankt voor de toelichting. Ik stuur je klacht intern door naar de regio zodat er op de punctualiteit van lijn 192 gelet kan worden. Excuses voor het ervaren ongemak! Ik hoop dat je in de toekomst verbetering ervaart.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, of ons Facebookaccount. Je vindt ons onder @Arriva_NL en www.facebook.comArrivaNederland.

^Manon
Medewerker Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door