Klacht: Bus stopt niet bij bushalte, maar rijdt voorbij.

op 19 februari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

voor de zoveelste keer rijdt de bus niet via de bushalte, maar circa 100 meter verder op de kruising voorbij en laat eventuele passagiers, zoals ik, gewoon staan (dit is een geintje en komt meermaals per week voor). En dat in Kaldenkerken, lijn 1, van Venlo naar Kaldenkerken in Duitsland en dan weer terug naar Venlo, ook via Markt (precies daar). Ben dagpendelaar van Duitsland naar Nederland en aangewezen op de buslijn van Kaldenkerken naar Venlo, via Tegelen. Een alternatief heb ik niet, anders was ik net als vele passagiers inmiddels overgestapt op de trein. Telefonisch melden is niet mogelijk. Het telefoonnummer die op de dienstregeling staat, is vanuit Duitsland niet mogelijk te bellen. Digitale klachtenlijn? Ik vind niets.
Op deze lijn is zoveel mis en Arriva doet er niets aan. Een melding maken, is zover ik weet niet mogelijk. Klachten ondervind ik op deze lijn 2-3 keer per week.

Als buschauffeurs gewoon de aangewezen route ook daadwerkelijk rijden. En niet langer pauze houden op het eindpunt, twee haltes verder, en dan via een afkorting teruggaan. Dit is echt geen grapje.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 19 februari 2018 om 10:14 geantwoord

Beste Hendrikus Baur,

Wat balen dat de bus je meerdere malen voorbij rijdt! Ik stuur je signaal ter evaluatie door naar de regio. Als een bus vol zit en er geen uitstappers zijn, dan kan het inderdaad voorkomen dat de chauffeur doorrijdt.

Vanuit Duitsland kun je ons bellen op het telefoonnummer dat op onze website staat: https://www.arriva.nl/consumenten/service-contact/contact-met-arriva-1/bel-met-arriva.htm

Nina
Webcareteam Arriva

Heeft op 19 februari 2018 om 16:29 geantwoord

De bus is altijd leeg. En hij rijdt niet eens langs de halte. Bovendien het telefoonnummer waar u het over heeft, is vanuit Duitsland niet te bellen. Een 0900 nummer werkt alleen in Nederland.

Reactie van de melder van de klacht Hendrikus Baur

7 maanden geleden - Buslijn, lijn 1, van Venlo naar Kaldenkerken was goed. Men krijgt europees geld ervoor. Toen werd de lijn 'slechter', en nog 'slechter', en nu is hij abominabel slecht. Geen wonder dat het Nederlandse vervoer in Duitsland een steeds slechtere naam krijgt.

Alle klachten die gemeld zijn door Hendrikus Baur