Klacht: Bus rijdt weg zonder passagiers

op 19 februari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Gisteren, zondag 18 februari kwam ik zeer tevreden om 10:30 aan op station Roermond omdat de bus al klaar stond en dus eigenlijk direct met de bus naar huis zou kunnen gaan. Toen ik bij de bus aankwam stond er een hele rij mensen te wachten op het perron tot er een buschauffeur was. Echter waren de deuren van de bus gewoon open, toch stond iedereen netjes te wachten, net als ik. De bus zou om 10:34 vertrekken maar de buschauffeur kwam een aantal minuten later vrolijk aan wandelen en wenste ons nog een goede ochtend. De buschauffeur nam plaats, sloot de deuren, en reed weg. Verbaasd keek ik naar een mede reiziger, ze vroeg nog aan mij ‘hadden we in de bus moeten stappen toen er geen buschauffeur was’ ik keek haar verbaasd aan en zei dat ik dat erg vreemd zou vinden.
Het gaat hierbij om bus 377, deze zou vertrekken om 10:34 naar station Venlo.
Het is niet de eerste keer dat een bus op dit traject wegrijdt zonder passagiers. De enige reden die ik kan bedenken voor deze streek van de buschauffeur, is dat hij zelf al aan de late kant was. Zonder passagiers die uit moeten stappen bij verschillende haltes kon hij natuurlijk zijn tijd makkelijk inhalen.
Ook rijden op zondag maar om het uur bussen op dit traject, je moet dus lange tijd wachten op een nieuwe bus.

Als de buschauffeur iedereen laat instappen voor hij vertrekt.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 19 februari 2018 om 13:59 geantwoord

Beste lennygastreich,

Wat balen dat de chauffeur wegreed zonder jullie te laten instappen! Ik stuur je signaal door naar de regio zodat we het kunnen bespreken.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: http://bit.ly/2uFLeFj.

Nina
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door lennygastreich