Klacht: Bus rijdt andere route.

op 05 juni 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Meerdere mensen stonden vanmorgen te wachten bij halte de Bloemenkamp in Gorssel. Tot onze verbazing zien wij de bus, die overigens ernstige vertraging had, uit een andere straat na onze halte komen. Hierdoor ben ik te laat voor mijn aansluiting op Station Zutphen. Er zijn zelfs mensen in een taxi gestapt. Deze willen een schadeclaim indienen bij u. Is dit zomaar mogelijk dat een chauffeur zomaar een andere route neemt?

Wanneer er duidelijk wordt aangegeven wanneer een halte uitvalt. Dit was zeker niet het geval

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

2 jaren geleden - Beste Reuzeneus, Uit jouw melding begrijp ik dat jouw bus een andere route heeft gereden vanmorgen. Helaas heb je geen lijnnummer vermeld. Zou je ons willen vertellen om welk lijnnummer het gaat? Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Zoë Medewerker Klantenservice

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reactie van de melder van de klacht Reuzeneus

2 jaren geleden - Dit was bus 81 van station Deventer naar station Zutphen. Hij heeft halte de Bloemenkamp niet aangedaan. Deze was wel actief omdat er geen zak o.d. om zat. Er stonden meerdere mensen voor niks te wachten. Hij had moeten rijden vanaf de Deventerstraat de Hoofdstraat en dan weer de Deventerstraat. Nu kwam hij uit de Joppelaan gereden en heeft dus een flik stuk anders gereden.

Arriva

Heeft op 05 juni 2018 om 20:49 geantwoord

Dankjewel voor de extra informatie.
Dat van vandaag was helaas overmacht en kon niet vooraf bekend gemaakt worden. Ik heb hier naar gezocht in ons logsysteem en de chauffeur heeft een melding gemaakt dat hij helaas niet de normale route kon rijden vanwege een autobrand op de route. Hij is dus omgeleid door de hulpdiensten.

Ik begrijp dat je hier even van staat te kijken. Excuus voor het ongemak die je hierdoor hebt ervaren.

Zoë
Medewerker Klantenservice

Heeft op 05 juni 2018 om 21:44 geantwoord

Waar moet die autobrand dan geweest we zijn de hele route terug gelopen en er was geen brand in Gorssel.

Alle klachten die gemeld zijn door Reuzeneus