Klacht: Bus rijd door

op 24 februari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik stap 2x per week in op bushalte Schansbrug in Lelystad, omdat ik vaak de enige ben die bij de bushalte staat rijden de bussen meerdere keren door. Zo ook weer vandaag, ik was ruim optijd omdat ik vooraf altijd via 9292 mijn reistijd bekijk. Ik stond er om 16:37 en bus 7 stond gepland op 16:48. Vervolgens rijd de bus me straal voorbij zonder ook maar naar de halte te kijken en dit al om 16:45. Nu sta ik op het station 20 minuten te wachten omdat ik hierdoor de juiste trein heb gemist, hierdoor ben ik dus ook telaat op mijn volgende werk aangezien ik daar om 18:00 moet beginnen in Almere stad.

Nu ik de dienstregeling terug bekijk via 9292 is de tijd aangepast van 16:48 maar 16:45 maar dat slaat natuurlijk helemaal nergens op achteraf aangezien ik vlak van tevoren het heb nagekeken.

Een bus hoort te stoppen en te kijken of er iemand staat, vooral als het een aantal minuten voor officiele tijd is.

De gevolgen dat ik telaat op werk ben laat ik dan maar liggen.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 25 februari 2018 om 13:56 geantwoord

Beste Sannest,

Wat balen dat de bus je voorbij is gereden! Uit je bericht kan ik niet opmaken of je je hand opstak om aan te geven dat je in wilde stappen. Mocht je dit niet gedaan hebben, dan adviseer ik je om dit in het vervolg alsnog te doen zodat het duidelijk is voor de chauffeur dat je graag mee wilt reizen. Ik stuur je signaal ter evaluatie nog door naar de regio zodat we het met de chauffeur kunnen bespreken en hoor en wederhoor kunnen toepassen.

Nina
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Sannest