Klacht: Bus niet verschenen op aangegeven tijdstip

op 01 september 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Zaterdag 01 september 2018 kom ik om 18.30 uur aan bij het busstation Venlo. Ik zoek naar de bus die ik nodig heb en die ieder half en heel uur dient te vertrekken volgens de info op de halte. Ik informeer bij een chauffeur die één halte verder staat. Deze antwoordt mij correct dat mijn bus over een half uur komt. Dan wacht ik op de dichtstbijzijnde bank tussen divers afval (bekers, flessen en honderden sigarettenpeuken). 35 minuten later is er nog steeds geen bus verschenen en neem ik van ergernis een taxi die me 8 euro kost.

Het zou fijn zijn wanneer via het digitale bord wordt aangegeven wanneer een bus NIET verschijnt.
Dan vraag ik me af waarom de prachtige (wacht)banken niet worden schoongemaakt c.q. het afval wordt opgeruimd. Mogelijk dat meer prullenbakken deze vervuiling kunnen voorkomen. Waarom is er geen toezicht op deze vervuiling? Wordt er niet bekeurd bij overtreding? Een rookverbod enof een rookzuil en asbakken kunnen ook wonderen doen. Ik schaam me voor mijn stad (Venlo).
Een schadevergoeding (taxikosten) zou mooi zijn, maar ik begrijp dat iedereen dat wel zou willen. Dank voor uw aandacht.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 01 september 2018 om 20:59 geantwoord

Beste Ine Wolff,

Wat jammer om te lezen dat de bus niet geweest. Dit is vervelend en hiervoor bieden wij onze excuses aan. We communiceren rituitval zo snel mogelijk, maar dit lukt helaas niet altijd.

Wij gaan niet over de stations of de voorzieningen. Voor klachten hierover kun je terecht bij de gemeente of de provincie.

Bij een vertraging vanaf 15 minuten heb je recht op een (gedeeltelijke) vergoeding van de ritprijs. Dan moet er wel zijn gereisd met de bus of trein. De taxikosten kunnen we niet vergoeden.

Ik hoop dat je ondanks deze ervaring nog een fijn weekend hebt!

Sietse
Klantenservice Arriva