Klacht: Bus kwam niet

op 08 februari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 08 februari 2018 om 15:35 geantwoord

Beste Lenschoenie,

Niet leuk om te lezen dat je de bus vanmorgen niet bij de halte is geweest. Een bus missen is nooit leuk. Begrijpelijk dat je baalt.

Onze bussen zijn voorzien van een GPS systeem. Ik heb dan ook de gegevens van lijn 372 van vanmorgen erbij gezocht. Lijn 372 heeft vanmorgen wel gewoon gereden en is 2 minuten te vroeg langs de halte gereden namelijk om 08.51 uur. De bus van 9.23 uur is zelf exact om 9.23 uur langs halte Roggelseweg gereden. Het laatste stuk van de rit vanaf Baexem heeft hij 2 minuten vertraging opgelopen en de bus is dan ook met 2 minuten vertraging aangekomen op station Roermond.

Vertrektijden van bussen zijn bij benadering. Uiteraard streven wij ernaar om zoveel mogelijk op tijd te rijden. Helaas kunnen we, met name tijdens de spits, geen garantie geven op de exacte vertrektijden omdat het verkeer dit niet altijd toelaat. Onze chauffeurs zijn afhankelijk van drukte, eventuele opstoppingen door verschillende oorzaken of juist rust op de weg en in de bus. Daarom kan de aankomst- of vertrektijd iets afwijken van de aangegeven tijden die op de bushaltes staan aangegeven.

Wil je van te voren weten of een bus op tijd rijdt of vertraging heeft zou je onze app kunnen downloaden. Daarin kun je de realtime gegevens van de bus zien en weet je precies hoeveel tijd je nog hebt. Het is nooit verstandig om tot het laatste moment af te wachten. Het advies is om minimaal 5 minuten van te voren bij de halte te gaan staan.

Excuses voor het ongemak die je hebt ervaren.

Lina
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door Lenschoenie