Klacht: Bus is te vol rond het tijdstip 08:19.

op 20 februari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Bus Lemmer houtmolen naar Heerenveen lijn 48 om 08:19 uur.

Rond het tijdstip 08:19 zit lijn 48 vol wanneer zei aankomen bij het dorp Sintjohannesga. Het is al een aantal keer gebeurd dat vanaf bushalte Molenstelle in Sintjohannesga alle mensen worden geweigerd.
Ik zelf stap op bij bushalte Hoge Dijk in Sintjohannesga dat is een bushalte na bushalte Molenstelle in Sintjohannesga, helaas werd ik vanochtend alweer geweigerd omdat wederom de bus helemaal vol stond.

Wanneer Arriva een extra bus inzet om het probleem te ver komen dat ze klanten moeten laten staan bij de bushalte.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 21 februari 2018 om 06:10 geantwoord

Beste Annetroffel0607,

Arriva streeft er naar om binnen de afspraken met haar opdrachtgevers een optimale dienstverlening te realiseren. Helaas zijn er wel eens omstandigheden waardoor deze dienstverlening niet voldoet aan de wensen van onze passagiers. Wij stellen het dan ook zeer op prijs dat je de moeite hebt genomen om ons hiervan op de hoogte te stellen.

In jouw reactie geef je aan dat lijn 48 regelmatig te vol is vanaf de halte Molenstelle in Sintjohannesga. Wij hebben jouw reactie doorgestuurd naar de betreffende afdeling met het verzoek hier aandacht aan te besteden. Onze chauffeurs melden bij de verkeersleiding het aantal reizigers bij onvoldoende capaciteit en als er reizigers blijven staan. Deze rapportages worden dagelijks gelezen door de rayonleiding. Zodra er een vast patroon wordt vastgesteld in de bezetting van een bus en er onvoldoende capaciteit is, wordt er indien mogelijk een extra bus ingezet. Wij bieden je onze excuses aan voor het ongemak die je hierdoor hebt ondervonden.

^Zoë
Webcare Arriva