Klacht: Bus chauffeur ziet mij, maar rijdt gewoon door

op 09 februari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Op 9 februari rond 16:35 ben ik joggend op weg naar bushalte Regenbeemd in Breda. De bussen vertrekken altijd te vroeg vanaf deze halte, maar daar ben ik inmiddels op ingespeeld. De busschauffeur van bus 117 stopt bij de halte regenbeemd. Ik zie dat hij gaat stoppen en ren naar de voorkant van de bus. Ik weet zeker dat de chauffeur mij gezien heeft, maar na het stoppen rijdt hij door. Op dit punt ben ik op de helft van de bus. Er staat verder ook niemand anders bij de halte, dus de chauffeur is expres gestopt en daarna doorgereden. Zonder dat ik heb kunnen instappen. Hierdoor mis ik een aansluiting en ben ik 30 minuten later thuis.

Als chauffeurs niet expres doorrijden.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 09 februari 2018 om 18:27 geantwoord

Beste Robin11111,

Erg jammer om te lezen dat je de bus hebt gemist. Begrijpelijk dat je hiervan baalt. Ik geef intern door in de regio waar het verder opgepakt zal worden en we hoor en wederhoor toe kunnen passen.

Ik heb de GPS gegevens van de bus erbij gepakt. Lijn 117 had om 16.33 moeten vertrekken, maar had een vertraging van 3 minuten. De bus was om 16.36 bij de halte.

Het is nooit verstandig om tot het laatste moment af te wachten. Het advies is om minimaal 5 minuten van te voren bij de halte te gaan staan. Wil je van te voren weten of een bus op tijd rijdt of vertraging heeft zou je onze app kunnen downloaden. Daarin kun je de realtime gegevens van de bus zien en weet je precies hoeveel tijd je nog hebt. Daarnaast wil ik je als tip meegegeven om duidelijk kenbaar te maken dat je mee wil door je hand of OV-chipkaart uit te steken.

Excuses voor het ongemak die je hebt ervaren. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: http://bit.ly/2uFLeFj.

Lina
Arriva Webcareteam