Klacht: Bus 2 dagen op een volgend te laat

op 04 mei 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

3 & 4 mei 2017 neem ik zoals elk werkdag de lijn 400 die tussen Leiden en Zoetermeer rijdt. Het kan uiteraard gebeuren dat de bus enkele minuten later is. Maar 2 dagen achter elkaar.
Beste Arriva niets is minder prettig dan dat je moet overwerken en dat je ook nog eens op een bus staat te wachten die LAAT is! En dat de buschauffeur niet even de moeite kan nemen om zijn excuses te maken al is het niet zijn schuld. Het zou wel zo netjes zijn. En dan zit er op 4 mei een vreselijke meneer achter de stuur. Komt hij al te laat gaat hij nog van alle passagiers verwachten dat we hem nog vriendelijk Goedenavond gaan zeggen. In plaats daarvan had hij simpel weg sorry kunnen zeggen. Jullie buschauffeurs zijn tevens jullie visitekaartje Arriva.
Jammer dat ik niet de bus nummer heb genoteerd. Bij een eerst volgend incident zal ik dit zeker noteren.

Als de bus op tijd rijdt en de buschauffeursaus vriendelijk zijn.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 05 mei 2017 om 07:43 geantwoord

Beste Cena8,

Jammer om te lezen dat je 2 dagen achter elkaar vertraging hebt ervaren. Ik begrijp dat je daar van baalt. Het niet tijdig rijden volgens de dienstregeling kan meerdere redenen hebben. Bijvoorbeeld een defect aan de bus, een omleiding/stremming of weersomstandigheden. Maar weet ook dat het verkeer zich lastig laat voorspellen, daardoor kan er inderdaad een lichte afwijking in de tijden zitten ten opzichte van de geplande dienstregeling.
Ik heb je klacht intern doorgestuurd naar de regio zodat er op de punctualiteit van lijn 400 gelet kan worden. Excuses voor het ervaren ongemak en de extra reistijd! Hopelijk ervaar je in de toekomst verbetering.

Mocht er onverhoopt in de toekomst weer eens iets zijn dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, Facebookaccount of ons online contactformulier: https://bit.ly/2aSlk6X.

^MR
Webcareteam Arriva