Klacht: Bus 195/295

op 20 februari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Beste meneer,mevrouw,

Ik heb de afgelopen 2 jaar altijd lijn 195/295 vanuit halte binnenstad(IJsselstein) naar Utrecht Centraal gepakt. Afgelopen tijd merk ik echter dat de bus soms 3/4 minuten eerder weg gaat dan gepland. Dit is voor mij, en ook voor anderen erg vervelend. Soms vertrekt de bus letterlijk als hij in zicht voor me is, met gevolg dat de aansluiting op utrecht centraal gemist wordt.

Gewenste Oplossing:

Wanneer de bussen vertrekken op de tijd dat ze gepland staan te vertrekken. Ik snap het wanneer ze soms iets later vertrekken i.v.m. drukte op de weg.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 20 februari 2018 om 11:11 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste prashant.ch,

Wat jammer om te lezen dat jij ervaart dat de bussen wel eens te vroeg vertrekken. Ik begrijp dat je daar van op kijkt maar wij adviseren onze reizigers wel om minimaal 5 minuten voor vertrektijd van de bus, bij de halte aanwezig te zijn.

Mocht het druk zijn op de weg of er is bijvoorbeeld een ongeval gebeurd dan kan er vertraging ontstaan. Het kan ook voorkomen dat het rustig is en dan kan het inderdaad gebeuren dat een bus iets eerder bij de halte is. Dit komt omdat vertrektijden bij benadering zijn (bij een tijdhalte dient de vertrektijd overigens tot op de minuut afgewacht te worden). Aangezien het in sommige gevallen gevaarlijke verkeerssituaties kan veroorzaken mag een bus niet bij iedere halte de vertrektijd op de halte afwachten. Excuses voor het ervaren ongemak. Indien de bus structureel meer dan 3 minuten te vroeg is, horen wij dat graag van je. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, of ons Facebookaccount. Je vindt ons onder @Arriva_NL en www.facebook.com/ArrivaNederland.

Met vriendelijke groet,
^Manon
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door prashant.ch