Klacht: Buffetkast en leren bank niet goed afgeleverd.

op 04 juli 2017 over Woonexpress in de categorie Meubelwinkels

Op 5-3-2017 hebben we bij Woon Express een buffetkast en een leren bank gekocht.
We zijn door de aanwezige verkoper prima geholpen, niets dan lof.

Helaas is na het bezorgen en het uitpakken door de chauffeur gebleken dat zowel de buffetkast als de bank meerdere fouten bevat.

Helaas waren beide items al uitgepakt dus konden ze niet meer retour worden genomen.

Bij de kast zijn de volgende mankementen gevonden:

1: Stuk van poot afgebroken.
2: Bij de sponning van het raam is er een stuk hout eruit.
3: De achterwand is niet goed gespoten en bevat 2 scheuren

Bij de bank zijn de volgende mankementen gevonden (waar ik helaas maar een foto kan plaatsen hier op de site)

1: Leuning aan de rechter achterzijde niet goed afgewerkt, de linkerzijde is prima.
2: Plooi aan de linkerkant van het rug kussen(zie bijgevoegde foto).
3: Chaise stiknaad aan voorzijde loopt zichtbaar scheef lijkt wel of de lerenhoes er niet goed omheen is getrokken.

Op 11-05-2017 zijn beide items geleverd zoals hier boven beschreven.
De chauffeurs wilde de kast niet meenemen omdat hij al was uitgepakt door hun.
Binnen een aantal uur belde Woon express met een zeer vriendelijke dame of ze ons tegemoet kon komen met de beschadigde kast en hebben dit voorstel afgewezen.
Op 2-6-2017 is de meubelman langs geweest en heeft geconstateerd dat de kast inderdaad beschadigd was volgens hem viel de bank onder de norm.
Er is meerdere malen contact opgenomen met het hoofdkantoor en vanaf bovenstaande datum worden we van het kastje naar de muur gestuurd dus we hebben de stoute schoenen aangetrokken en hebben ons gemeld in de winkel.
In de betreffende winkel werden we goed te woord gestaan en na het sturen van de foto’s van de bank is ons beloofd dat het goed zal komen, inmiddels zijn we weer 8 dagen verder.

Bank omruilen, repareren of opnieuw overtrekken.

Omdat wij zo nare ervaring hebben met Woon Express willen we geen nieuwe kast meer en ons geld terug.

Op de site van Woon Express staat dat je artikelen binnen 30 dagen kunt retourneren dit hebben wij al vanaf de eerste week aangegeven dus ruim binnen de 30 dagen.

Helaas probeert Woon Express onder de terugbetaling van de kast uit te komen met allerlei smoesjes waaronder dat de kast is al uitgepakt door de bezorgers, omruilen voor dezelfde kast en dat het een kwaliteitsproduct betreft waar we het totaal niet mee eens zijn.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Woonexpress over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Woonexpress in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Woonexpress een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Woonexpress

Heeft op 10 juli 2017 om 11:27 geantwoord

Beste Marcel G,

Wat jammer om te horen dat de meubelen niet aan uw verwachting voldoen.

We hebben met u afgesproken dat de buffetkast geannuleerd wordt. Op 14 juli zal deze worden opgehaald, waarna het geld wordt teruggestort.

Voor wat betreft de bank zijn we in overleg met de fabrikant wat we hierin kunnen betekenen voor u.

Hier komt de afdeling klantenservice spoedig bij u op terug.

Sanne - Webcare Woonexpress

Heeft op 12 juli 2017 om 12:23 geantwoord

De problemen met kast zijn goed opgelost alleen jammer dat we het via klacht.nl moesten laten lopen.
Helaas zijn de klachten over de bank nog niet opgelost we zijn er vanaf de levering (11-05-2017) er al mee bezig.

We begrijpen dat de fabrikant tijd nodig heeft maar naar het zien van de foto(s) een aantal weken geleden lijkt het me wel duidelijk dat hier een oplossing voor moet komen.

M.v.g.
Marcel Goedraad