Klacht: Verkoop door onjuist advies

Jbprins op 06 juni 2013 over Budget Energie in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Een jonge man verkoopt aan mijn moeder (70 jaar) onder valse voorwendselen een leveringscontract voor drie jaar. Waarom vals? De voorgehouden besparing van honderden euro’s per jaar is totaal uit de lucht gegrepen voor een éénpersoons huishouding: ook al is de prijs per m3 en Kw/h lager dan de concurrent, dit voordeel wordt teniet gedaan door de hogere vastrecht kosten. Per saldo schiet ze er niets mee op, dus waarom overstappen…juist, eigen belang van de verkoper!
Deze kostenberekening is niet uitgevoerd en al helemaal niet uitgelegd (zorgplicht) aan mijn moeder; logisch want dan had deze quasi adviseur ingezien dat zij erop achteruit zou gaan… en dat drie jaar op rij.

Gewenste Oplossing:

Annuleren leveringscontract

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Budget Energie over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb Budget Energie een herinnering gestuurd dat deze klacht nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Budget Energie in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Budget Energie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Budget Energie

Heeft op 11 juni 2013 om 15:28 geantwoord

Geboden Oplossing:

Per e-mail is contact geweest met de zoon van de klant. De klantenservice zegt dat de klant moet wachten totdat zij een bevestigingsbrief / email heeft ontvangen (met alle details) waarna de 7 dagen van 'bezinning' in gaan. Zij zal dan in die periode moeten aangeven dat ze de switch wil annuleren.

Alle klachten die gemeld zijn door