Klacht: Verkeerde datum doorgeven aan nieuwe leverancier

Phaverkamp op 06 november 2013 over Budget Energie in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op10 augustus een contract aangevraagd bij energie direct. Bij de klantenservice van budgetenergie werd mij verteld dat zij in het systeem kunnen zien wanneer het contract afloopt zodat de nieuwe leverancier daar aansluitend zal starten met leveren. Nu is er op 3 september gestart met leveren, hetgeen volgens Budget Energie de afloopdatum van het contract zou zijn (volgens het bovengenoemde systeem).

Wat blijkt, bij budgetenergie zetten ze de datum 14 dagen voor het aflopen van het contract in het systeem. Hierdoor laten leveranciers het contract 14 dagen voor hetaflopen van het contract ingaan en lopen consumenten hun ‘welkcomst premie’ mis, omdat als gevolg hiervan niet de gehele leveringsovereenkomst uitgediend wordt. Hierdoor krijg ik van mijn oude leverancier de welkomstpremie ad 275€ niet uitgekeerd. Budgetenergie geeft als reden dat deze datum (14 dagen binnen het contract) wordt aangegeven omdat je 14 dagen zonder ‘boete’ mag opzeggen.
Belachelijk, een systeem vormen met de energie leveranciers en deze vervolgens manipuleren om hiermee te ontkomen aan het betalen van de welkomstpremie’s.

Quote (reactie nieuwe leverancier):
“Uit je bericht begrijp ik dat je contract tot 18 september 2013 liep bij Budget Energie. Naar aanleiding van je bericht heb ik je gegevens bekeken en zie dat we op 7 augustus 2013 hebben opgevraagd tot wanneer je contract liep. We hebben toen als reactie de datum 02 september 2013 ontvangen. Ik raad je aan voor verdere vragen betreffende je vraag contact op te nemen met Budget Energie.
Groetjes Rosalie”

Quote (reactie nieuwe leverancier):
“Beste meneer Haverkamp,

Ik heb zojuist telefonisch contact met je gehad en aangegeven dat ik contact heb gehad met Budget Energie. Zij geven aan inderdaad 2 september als einddatum te hebben gecommuniceerd maar het contract tot 18 september liep. Ik heb meerdere malen en hen gevraagd waarom dit dan is gebeurd hierop kunnen ze me geen antwoord geven. Ik heb je aangeraden je klacht naar Budget Energie te richten omdat ik je hierbij helaas niet verder kan helpen.

Groetjes Rosalie ”

Gewenste Oplossing:

Ontvangst van de welkomst premie.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Budget Energie over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Budget Energie in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Budget Energie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Budget Energie

Heeft op 08 november 2013 om 09:31 geantwoord

Geboden Oplossing:

Er is contact geweest met de klant. Als dit een jaarcontract was geweest was meneer inderdaad te vroeg overgestapt. Nu is het zo dat het contract als variabel is opgevoerd. Hierdoor worden niet de juiste gegeven verstrekt bij de check in het Contract Einde Register. Omdat deze fout bij ons ligt, zullen we de cashback uitkeren .

Alle klachten die gemeld zijn door