Klacht: Onterecht lage schatting van meterstand (beginstand)

Linda.T op 12 april 2013 over Budget Energie in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Onlangs heb ik een jaarnota van BudgetEnergie ontvangen. Ik schok enorm dat ik als alleenstaand iemand met een eenpersoonswoning 4420 kWh zou hebben verbruikt.

Eerst heb ik een e-mail gestuurd, daarna gebeld. Een medewerkster meldde dat de beginstand een schatting was. Tijdens dat gesprek dat volgende bleek uiteindelijk dat in het systeem een andere beginstand stond van dezelfde maand dat 2000 kWh hoger lag (22324 i.p.v. de geschatte 20346). Dit klonk mij een stuk aannemelijker waardoor ik hiermee akkoord ben gegaan. Ze meldde tot correctie over te gaan en een nieuwe nota te sturen.

De volgende dag krijg ik een e-mail waarin stond dat ik eerst via e-mail had aangegeven geen beginstand te hebben en dat *ik* telefonisch toch een nieuwe stand had doorgegeven, en twee vragen: waar ik deze nieuwe meterstand vandaan had en of ik bewijs kon leveren. BudgetEnergie gebruikt een uiterst incorrecte schatting, terwijl ze een correcte beginstand bezitten, en houden zich vervolgens van den domme?

Gewenste Oplossing:

Alsnog de gecorrigeerde beginstand van 22324, zoals telefonisch was toegezegd.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Budget Energie over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Budget Energie in behandeling genomen

Bericht van

11 jaren geleden - Beste Linda, Vervelend dat er iets fout lijkt te zijn gegaan met het schatten van uw beginstanden. Wij hebben via Facebook contact gehad met uw vriend. Hij heeft een foto toegestuurd met uw huidige meterstanden. Daarmee hebben wij uw daadwerkelijke stand kunnen terugrekenen. Inmiddels is er een procedure gestart om de correctie uit te voeren. U ontvangt hier een bevestiging per e-mail van. Wij horen graag of deze goed is ontvangen. Hartelijke groet, BudgetEnergie Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Budget Energie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Budget Energie

Heeft op 15 april 2013 om 10:00 geantwoord

Geboden Oplossing:

Op donderdag 11 april kwam deze melding ook binnen op ons Facebookkanaal. Na een foto te hebben ontvangen van de klant van het telwerk, hebben we het verbruik kunnen terugrekenen. Inmiddels is door de facturatieafdeling de jaarnota met het juiste verbruik verstuurd. Deze is ontvangen door de klant.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Budget Energie beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door