8 maanden geleden - Goedemorgen,
U plaatst deze klacht bij het product energie, om deze reden kan ik u niet verder helpen. Internet is namelijk een heel ander product met een ander systeem.
Om u toch op weg te helpen, heb ik uw klacht doorgegeven aan de afdeling Alles-in-1. Zij geven aan dat u onlangs ook al een klacht hierover heeft ingediend. Zij hebben u de volgende uitleg gegeven:
-------------------------------------
Beste meneer/mevrouw,
U heeft een klacht ingediend omdat u het niet eens bent met de inflatiecorrectie. Dat kunnen wij zeker begrijpen, aangezien niemand zit te wachten op hogere kosten. Graag nemen wij de tijd om u uit te leggen waarom deze inflatiecorrectie rechtsgeldig is.
Het werkt als volgt: u heeft zich bij ons aangemeld op 03.02.2023. U heeft daarna een e-mail ons gekregen, waarin een linkje stond naar onze algemene voorwaarden.
Wanneer u zich aanmeldt heeft u 14 dagen wettelijke bedenktijd. Hierin kunt u dan bijvoorbeeld kijken of u het eens bent met wat er op het contract staat, en om te kijken of u het eens bent met de voorwaarden. Als wij binnen die 14 dagen geen bericht krijgen van de klant dat zij het niet eens zijn met het contract of de voorwaarden worden deze als geaccepteerd beschouwd. We hebben de voorwaarden op het moment dat u zich heeft aangemeld toegevoegd als bijlage. Voor het gemak plak kunt hieronder het artikel over de inflatiecorrectie vinden.
5. Wijziging van voorwaarden en tarieven
5.1 Budget Alles-in-1 is gerechtigd haar tarieven jaarlijks op 1 januari te wijzigen volgens de toepasselijke Consumentenprijsindex over het voorgaande kalenderjaar.
Normaal gesproken zouden wij de inflatiecorrectie toepassen op 1 januari. Echter was de consumentenprijsindex op dat moment nog niet bekend op 1 januari, deze is namelijk pas op 11 januari gepubliceerd. Om een zo eerlijk mogelijke inflatiecorrectie toe te kunnen passen hebben wij daarom de datum verschoven naar begin maart.
Conclusie
Wij hadden graag ook gezien dat wij dezelfde prijzen konden behouden. Helaas zijn de kosten bij onze netbeheerder gestegen en kunnen wij als bedrijf het niet veroorloven om dit niet door te berekenen aan onze klanten. Het enige wat wij u kunnen melden is dat deze inflatiecorrectie rechtsgeldig is.
Er vertrouwende op dat wij u zo voldoende hebben geïnformeerd, zien wij uw klacht als afgesloten.
Met vriendelijke groet,
Het klachtenteam van Budget Alles-in-1
----------------------
Uw klacht zal gezien bovenstaande niet heropend worden door team Alles-in-1. Heeft u toch nog vragen of opmerkingen hierover, vraag ik u vriendelijk om contact op te nemen met de juiste afdeling via https://www.budgetthuis.nl/alles-in-1/klantenservice . Vanuit afdeling energie kan ik u niet verder helpen.
Bedankt voor uw begrip!
Met vriendelijke groet,
Emma
Budget Energie, van Budget Thuis