Klacht: Misleiding door BudgetEnergie

JanVerniers op 30 oktober 2013 over Budget Energie in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

BudgetEnergie heeft mij compleet misleid en durft me nu ook nog te bedreigen met een incassobureau: het kost mij enkel negatieve energie.
In augustus werd ik door deze firma verleid om over te stappen omdat ze goedkoper zouden zijn, waarbij ik als voorwaarde aangaf dat mijn tot dan toe hoge voorschotbedrag van ruim €200 bij EON dan ook verlaagd zou worden. Budget zou de overgang regelen vanaf de datum dit mijn contract afliep. Eerstens blijk ik nu te vroeg te zijn overgestapt waardoor ik nu met boetes wordt geconfronteerd. Daarnaast werd ik compleet verrast met een voorschotbedrag van ruim €300, dus €100 hoger dan een afgesproken lager bedrag. Uiteindelijk werd ingestemd met €200, nadat ik al twee keer €300 was geïncasseerd. Ik heb vanwege die nieuwe afspraak één zo’n incasso gestorneerd en €100 teruggestort zodat ook de eerste twee termijnen op €200 uitkwamen. Nadat dit telefonisch min of meer geaccepteerd was ontvang ik nu ineens dreigmails uit naam van directeur F. de Haes, waarbij wordt gesteld dat de periode voorafgaand aan de toegezegde verlaging niet aangepast kan worden. Op zich larie, bovendien is mij daarvoor zoals gezegd in augustus beloofd dit ik goedkoper uit zou zijn. In ieder geval ben ik door EON gevraagd terug te keren, waarbij eventuele boetes worden betaald, hetgeen ik weken geleden besloot te doen. Desondanks eist Budget nu nog dat ik alsnog eerst die ene correctie ongedaan maak, ofwel ruim €200 extra betaal. Dit terwijl bij de eindafrekening wat betreft die paar maanden zal blijken dat gezien het geringe verbruik in de zomermaanden ik sowieso geld retour moet krijgen, dus is het eerst betalen van €200 onzinnig. Na een uitgebreide maar blijkbaar niet gelezen brief mijnerzijds aan de directeur heeft de heer de Haes mij in gebreke gesteld, het bedrag verhoogd naar bijna €250 en gedreigd met een incassobureau. Dit in de periode dat ik zoals ik in mijn brief had gezegd afwezig zou zijn. En dit dus als ’excuus’ voor de misleiding in eerste instantie met de valse belofte dit ik goedkoper uit zou zijn en mijn inmiddels kostbare tijd die ik aan mailtjes en een onbeantwoorde brief besteedde….
Ofwel, BudgetEnergie staat garant voor negatieve energie: niet accepteren dus!!

Gewenste Oplossing:

Afzien van die nabetaling en gewoon de eindafrekening opmaken en wellicht het teveel betaalde retourneren.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Budget Energie over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Budget Energie in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Budget Energie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Budget Energie

Heeft op 04 november 2013 om 16:49 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte meneer Verniers,

Vrijdagmorgen 1 november heb ik meerdere malen geprobeerd u telefonisch te bereiken, helaas zonder resultaat.
Ik reageer graag met deze e-mail op uw contact van afgelopen woensdag en geef graag aan dat ik uw klacht in behandeling heb genomen.

Eindnota
U bent overgestapt naar een nieuwe leverancier per 26 oktober 2013. Ik wil graag zo snel mogelijk uw eindnota laten opmaken. Op dit moment zijn wij in afwachting van de eindmeterstanden. Heeft u bij uw nieuwe leverancier meterstanden doorgegeven?
Deze moeten worden doorgegeven aan ons, ik houd dit voor u in de gaten.
Om verdere kosten te voorkomen heb ik uw dossier laten stilzetten bij onze financiële afdeling. Wanneer wij de meterstanden ontvangen laat ik de eindnota opmaken en de openstaande posten verrekenen.

Klacht bespreken
Graag wil ik uw klacht telefonisch met u doornemen, kunt u mij aangeven op welk tijdstip en telefoonnummer u goed bereikbaar bent? U kunt mij bereiken op [email protected].

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Budget Energie beoordeeld.

JanVerniers

Heeft op 06 november 2013 om 00:44 geantwoord

De oplossing is nog in gang: de kwestie is ten dele behandeld. Maar bv over de boetes van de vorige leverancier is nog niet gesproken.

Alle klachten die gemeld zijn door JanVerniers