Mijn Klacht:
BudgetEnergie heeft mij compleet misleid en durft me nu ook nog te bedreigen met een incassobureau: het kost mij enkel negatieve energie.
In augustus werd ik door deze firma verleid om over te stappen omdat ze goedkoper zouden zijn, waarbij ik als voorwaarde aangaf dat mijn tot dan toe hoge voorschotbedrag van ruim €200 bij EON dan ook verlaagd zou worden. Budget zou de overgang regelen vanaf de datum dit mijn contract afliep. Eerstens blijk ik nu te vroeg te zijn overgestapt waardoor ik nu met boetes wordt geconfronteerd. Daarnaast werd ik compleet verrast met een voorschotbedrag van ruim €300, dus €100 hoger dan een afgesproken lager bedrag. Uiteindelijk werd ingestemd met €200, nadat ik al twee keer €300 was geïncasseerd. Ik heb vanwege die nieuwe afspraak één zo’n incasso gestorneerd en €100 teruggestort zodat ook de eerste twee termijnen op €200 uitkwamen. Nadat dit telefonisch min of meer geaccepteerd was ontvang ik nu ineens dreigmails uit naam van directeur F. de Haes, waarbij wordt gesteld dat de periode voorafgaand aan de toegezegde verlaging niet aangepast kan worden. Op zich larie, bovendien is mij daarvoor zoals gezegd in augustus beloofd dit ik goedkoper uit zou zijn. In ieder geval ben ik door EON gevraagd terug te keren, waarbij eventuele boetes worden betaald, hetgeen ik weken geleden besloot te doen. Desondanks eist Budget nu nog dat ik alsnog eerst die ene correctie ongedaan maak, ofwel ruim €200 extra betaal. Dit terwijl bij de eindafrekening wat betreft die paar maanden zal blijken dat gezien het geringe verbruik in de zomermaanden ik sowieso geld retour moet krijgen, dus is het eerst betalen van €200 onzinnig. Na een uitgebreide maar blijkbaar niet gelezen brief mijnerzijds aan de directeur heeft de heer de Haes mij in gebreke gesteld, het bedrag verhoogd naar bijna €250 en gedreigd met een incassobureau. Dit in de periode dat ik zoals ik in mijn brief had gezegd afwezig zou zijn. En dit dus als ’excuus’ voor de misleiding in eerste instantie met de valse belofte dit ik goedkoper uit zou zijn en mijn inmiddels kostbare tijd die ik aan mailtjes en een onbeantwoorde brief besteedde….
Ofwel, BudgetEnergie staat garant voor negatieve energie: niet accepteren dus!!
Gewenste Oplossing:
Afzien van die nabetaling en gewoon de eindafrekening opmaken en wellicht het teveel betaalde retourneren.