Klacht: Gigantische toename electriciteit verbruik

J.M.Toppinga op 12 januari 2024 over Budget Energie in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 9/1/2024 blijk ik volgens mijn app 6565 KWh verbruikt te hebben.De dagen ervoor 9 kWh.ik heb 18 zonnepanelen, geef terug en heb geen wiet plantage. Ga uit van een fout. Budget leest mijn dubbele meter af. Klanterservice al dagen onbereikbaar door storing. Chat werkt ook niet, nooit gedaan, altijd niet relevante antwoorden.

Gewenste Oplossing:

Correctie naar normaal electricteit verbruik. Telefoontje zou wel op zijn plaats zijn.

Beoordeling 10/10 star-5 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Budget Energie over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Budget Energie in behandeling genomen

Bericht van Budget Energie

11 maanden geleden - Goedemorgen, Het is inderdaad niet fijn dat u ineens zo'n piek in uw verbruik lijkt te hebben. Uw meterstanden worden wel goed uitgelezen en stel u ook graag gerust dat het zichtbare verbruik niet juist is. Om dit verder te onderzoeken, heb ik intern een klacht aangemaakt. Een medewerker van ons team neemt zo snel mogelijk contact met u op. Bedankt voor uw begrip en geduld! Met vriendelijke groet, Emma Budget Energie, van Budget Thuis

Reactie van de melder van de klacht J.M.Toppinga

11 maanden geleden - Prima, wacht het gesprek af.

Bericht van Budget Energie

10 maanden geleden - Goedemiddag, Allereerst mijn excuus voor het feit dat wij u zo hebben laten schrikken. Het blijkt dat wij per abuis een meterstand als dagverbruik hebben weergegeven op Mijn Budget. Op het maandelijks energierapport zal gelukkig wel een juist verbruik staan. Onze IT afdeling onderzoekt momenteel de oorzaak en een mogelijke oplossing. Ik wil graag benadrukken dat dit zogenaamde verbruik onjuist is en u niet hoeft af te rekenen. Zodra er meer duidelijkheid is, neem ik opnieuw contact met u op. Bedankt voor uw begrip alvast! Met vriendelijke groet, Emma Budget Energie, vann Budget Thuis

Reactie van de melder van de klacht J.M.Toppinga

10 maanden geleden - Beste Emma, Wij zijn nu al een tijdje verder en er is nog geen duidelijkheid over bovenvermelde. Het gigantische electriciteit verbruik staat nog steeds vermeld in de Budget app en draait gewoon per dag mee. In mei zal mijn abonnement aflopen en dan wens ik geen problemen ic zeer hoge rekening te krijgen. Wij hebben het over een dikke €650. Nogmaals wijs ik u op mijn 18 zonnepanelen die dus terug geven, waarvoor ik in de toekomst voor moet gaan betalen.

Bericht van Budget Energie

10 maanden geleden - Goedemorgen, Ik heb alle begrip voor uw zorgen. Ik stel u daarom graag nogmaals gerust, dat deze piek onjuist is en u zeker niet zal hoeven te afrekenen. Onze IT-specialisten hopen zo snel mogelijk het probleem te achterhalen én op te lossen. Zodra er meer duidelijkheid is, neem ik contact met u op. Nogmaals bedankt voor uw geduld. Met vriendelijke groet, Emma Budget Energie, van Budget Thuis

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Budget Energie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Budget Energie

Heeft op 25 januari 2024 om 09:24 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Zoals afgesproken kom ik graag terug op uw klacht. De oorzaak van deze afwijkende piek in uw verbruik is gevonden én opgelost. Op het verbruiksoverzicht ziet u nu weer het juiste verbruik. Ook attendeer ik u erop dat op 15 en 16 januari de uitlezing niet gelukt is en u op 17 januari 2024 het totale verbruik van deze 3 dagen ziet. Hetzelfde geldt voor het verbruik op 22 januari 2024. Nogmaals mijn excuses voor dit ongemak en fijn dat we het hebben kunnen oplossen voor u.

Bedankt voor uw geduld en begrip!

Met vriendelijke groet,
Emma
Budget Energie, van Budget Thuis

J.M.Toppinga

Heeft op 25 januari 2024 om 11:52 geantwoord

Beoordeling 10/10 star-5 (10)

Heeft even geduurd, kennelijk was het probleem moeilijk op te lossen. De mevrouw aan de andere kant van het internet communiceerde adequaat en professioneel. De klant vriendelijkheid van Budget is sterk toegenomen. Telefonische bereikbaarheid blijft een dingetje. Jammer dat ik via klacht.nl mijn onvrede moes ventileren. Zou toch direct bij Budget moet zijn en kunnen. Dank voor de interventie. Bij blij en opgelucht. Chapeau !

Alle klachten die gemeld zijn door J.M.Toppinga