Klacht: eindejaarsnota zonder opnemen meterstanden

op 05 juli 2014 over Budget Energie in de categorie Energieleveranciers

Van bovengenoemde Budgetenergie kreeg ik een jaarnota ZONDER dat men mijn meterstanden had opgenomen of zelfs maar opgevraagd.
Men kon mij via e mail niet bereiken was het excuus. De ouderwetse brievenbus met een heuse antieke brief bezorgd per postbode kent men daar blijkbaar nog niet.
Via E mail heb ik nu tot tweemaal toe deze firma mijn meterstanden doorgegeven, maar dat is nog niet voldoende.
Zelf voldaan achterover leunend in hun luie stoel, geven ze mij de opdracht om fotos te maken van de meterstanden met: ( en dit is geen grap! ) een krant erbij op de foto als bewijs van de datum.
In een smalle donkere meterkast een foto maken met flitslicht van cijfertjes die zich achter glas bevinden is een klusje voor een beroepsfotograaf, ik krijg alleen maar weerkaatsing van de flits op het glas te zien, maar geen enkele keer duidelijke cijfers en zeker niet allemaal tegelijk.
Een schier onmogelijke missie.
Budgetenergie staat erop dat het op die manier moet, en anders moet ik maar gewoon de jaar nota voldoen ( en volgend jaar zeker weer net zo? ) Ik ga hier niet mee akkoord.
Ten eerste heb ik het afgelopen jaar enorm op mijn elektrisch verbruik bespaard door diverse energieverslindende apparaten weg te doen, daarnaast de zachte winter die ook een gunstig effect heeft gehad op het gasverbruik geven mij de overtuiging dat ik geld terug moet krijgen, en zeker niet bijbetalen.
Maar bij Budgetenergie is het motto: zoals wij het willen en anders niet.
Ze eisen echter iets waarvoor je over bijzondere fotografische kwaliteiten dient te beschikken, kwaliteiten die ik niet in huis heb.

Wanneer men mijn meterstanden simpel voor waarheidsgetrouw accepteert en aan de hand van die cijfers een ECHTE jaarnota opstelt.
Ik biedt aan een meteropnemer in mijn huis toe te laten die zelf de standen mag noteren.
Met een natte vinger een schatting maken zonder rekening te houden met de werkelijke meterstanden is voor mij volledig onacceptabel

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Budget Energie over deze klacht.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Budget Energie in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Budget Energie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Budget Energie

Heeft op 08 juli 2014 om 09:24 geantwoord

Geachte meneer Peters,

Inmiddels heeft een van onze medewerkers, Lotte, contact met u opgenomen. Wij hadden ten onrechte gevraagd of u foto's kon maken van uw meterstanden en hebben dan ook uw jaarnota gewoon gecorrigeerd.
Daarnaast is uw e-mailadres aangepast in ons systeem en hebben wij voor de volledigheid ook de nota per post naar u verstuurd.

Wij hopen dat hiermee de opgelost is. Mocht u nog verdere vragen hebben dan horen wij dat graag.

Budget Energie Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door PaulPeters