Klacht: Onbekwame helpdesk.

op 03 november 2018 over Brother in de categorie Electronica - Kopieerapparaten

Onlangs contact gehad met een helpdeskmedewerker omdat de all in one printer niet meer werkte (scannen lukte niet via de printer) na een nieuwe installatie van Windows 10.

Eerst word je door Brother zoet gehouden door een linkje te sturen naar een installatieprogramma, waarna het nog niet werkte daarna weer gebeld.

Medewerker was niet in staat om telefonisch of via teamviewer de instellingen na te lopen en wist geen oplossing en zou het onderzoeken
niet direct maar hij zou er later op terug komen dit terwijl mijn kantoorwerkzaamheden stil lagen.

Op de vraag wat hij precies ging onderzoeken kreeg ik geen fatsoenlijk antwoord, hij wist namelijk niets van mijn instellingen e.d.
Ook op mijn opmerking dat er waarschijnlijk duizenden mensen zijn met Windows 10 én dezelfde printer en dat dit dus gewoon moest kunnen werken kreeg ik géén deskundig antwoord.

Ik heb gevraagd of er iemand was bij Brother die er meer van wist maar hij was de enige blijkbaar.

Uiteindelijk uit pure frustratie maar opgehangen, zoveel onwil en onkunde verwacht je toch niet van een gerenommeerde fabrikant.

uiteindelijk ben ik als loodgieter achter de oplossing gekomen en die bleek zó simpel te zijn:

Adobe Acrobat Reader moest nog geïnstalleerd worden ivm de pdf bestanden, na deze installatie werkte het weer.

Erg dat een fabrikant dit niet even vraagt of dit softwarematig bij de installatie al opmerkt.

De printer op zich.

Alle klachten die gemeld zijn door Marcccc