Klacht: kopersbedrog

op 27 maart 2017 over Brother in de categorie Electronica - Kopieerapparaten

Volgens de verkoper, de gebruikshandleiding, het communicatiescherm bij afdrukken en de eigen website zou de Brother foto’s kunnen afdrukken ‘zonder randen’ (ook wel: borderless, zonder marges).
Na het aanvinken van het vakje ‘zonder marges’ blijft de printer voortdurend rondom een rand van 3 mm vrijhouden. Vele online adviezen en http://support.brother.com/g/b/faqend.aspx?c=nl&lang=nl&prod=mfc790cw_all&faqid=faq00002876_000
halen niets uit. Er wordt afgedrukt vanuit Microsoft Office Word de meest gebruikte software van waaruit wordt afgedrukt ter wereld.

Na 25 minuten voornamelijk te hebben gewacht op de hulplijn van Brother beweert de helpdeskmedewerker zich er eerst met een hyperlink naar bovenstaande website vanaf te maken en wil deze emailen en vervolgens het gesprek beëindigen. Na dringend verzoek van mijn kant blijft hij aan de lijn (nadat hij tussendoor nog wel onaangekondigd mij weer in de wacht zet).
Vervolgens beweert de medewerker “dat er altijd wel een rand om een print heen blijft staan. En dat een 3 mm witte rand rondom te verwaarlozen is. En dat ik natuurlijk had moeten weten dat ‘zonder rand’ afdrukken onmogelijk is.”
Hiervoor had ik een Canon printer die gewoon zonder rand kon afdrukken. Dus dat is volkomen onzinnig. En niets vanuit hun communicatie duidt erop dat Brother met ‘zonder marges’ en ‘vrij van randen’ men eigenlijk bedoelt afdrukken altijd ‘een kleine rand van 3 mm op zal leveren’.
Een Brother MFC-J4710DW is dus een enorme miskoop en weggegooid geld wanneer je deze primair had aangekocht om zonder rand te printen.

Wanneer Brother deze printer of de aansturingssoftware van deze printer zodanig aanpast dat ik zonder rand kan afdrukken, zoals mij is beloofd tijdens de koop. Danwel wanneer Brother mij compenseert en de printer tegen de aanschafwaarde terugneemt.

Alle klachten die gemeld zijn door Maraboe