Klacht: Brillen

op 12 februari 2018 over Anderzorg in de categorie Zorgverzekering

Ik ben al een aantal jaar aangesloten bij Anderzorg en was t/m 2017 tevreden met de brillenvergoeding.

Omdat mijn ogen zijn verslechterd, wilde ik een nieuwe bril uitzoeken. In de voorgaande jaren kon ik die uitzoeken bij opticiens zoals Specsavers. Nu heeft Anderzorg een deal gesloten met Ace & Tate, waardoor je niet meer naar de lokale opticien kan. Ace & Tate zit maar in bepaalde steden, waardoor het niet voor iedereen even makkelijk is om hierlangs te gaan (incl. ikzelf).
Nu heb ik het probleem dat ik een bril nodig heb waar de neusbrug maat erg klein is. Er is 1 bril van Ace & Tate die maat 19 is en de rest is 20 of groter. Mijn huidige brillen hebben maat 15 en 16. De maten die gehanteerd worden passen mij dus niet. Ik heb al contact opgenomen met ze en gevraagd of ze ook de brillen op maat maken zodat ze me toch zouden passen, dit is helaas niet het geval.

Daarom heb ik besloten contact op te nemen met Anderzorg. Ik heb ze mijn situatie uitgelegd, maar ze waren niet in staat om mij hierbij te helpen. Wel hebben ze me uit coulance aangeboden mijn aanvullende verzekering stop te zetten. Helaas heb ik deze aanvullende verzekering gewoon nodig i.v.m. met kosten zoals die van de tandarts. Ook hebben ze mij aangeboden over te kunnen stappen naar Menzis, die dezelfde aanvullende verzekering aanbiedt. Menzis en Anderzorg zijn partners en dus hebben ze mij om die reden deze optie gegeven. Hiervoor moet ik dan alleen wel zo’n 20 euro per maand extra betalen. Na 2 keer contact op te nemen met de klantenservice van Anderzorg, is er nog steeds geen passende oplossing gevonden.

Anderzorg heeft mij verteld dat ze niet op de hoogte zijn van de verschillen in brilmaten en hadden gedacht dat iedereen aan een bepaalde brilmaat voldoet. Ik neem aan dat als je een deal sluit met een bepaalde brillenzaak of opticien, je zorgt dat iedereen hierbij terecht kan. En als dit niet het geval is, zorg je dat er opties zijn voor mensen die buiten de norm vallen. Het lijkt me vrij logisch dat iedereen anders is en dat niet iedereen voldoet aan de standaardmaten.

Helaas kan ik dus niet worden geholpen en zal dit dus de laatste keer zijn dat ik bij Anderzorg aangesloten zit.

Graag zou ik een oplossing vinden waarbij ik een bril kan uitzoeken met mijn maat, zonder hier extra voor te betalen.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Anderzorg over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Anderzorg in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door klacht10000