Klacht: Bril vergoeding

op 15 juni 2018 over Anderzorg in de categorie Zorgverzekering

Zit al jaren bij Anderzorg en ook bij Hans Anders briltotaalplan. Iedere twee jaar zocht ik een bril uit en stuur een declaratie naar Anderzorg. Nu vergoed Anderzorg de brillen niet meer alleen als ze van Ace en Tate afkomen. Nu moet ik minimaal 65 km gaan rijden om een bril uit te gaan zoeken, ogen op te laten meten en bril afstellen. Dit is dan enkele reis. Krijg van Anderzorg te horen dat oogopmetingen ook via de computer gedaan kan worden. Dit gaat er bij mij niet in want de onderzoeken die ze bij Hans Anders doen kunnen naar mijn inziens niet met de computer thuis worden gedaan. Anderzorg geeft aan de premie zo laag mogelijk te houden, vroeger kreeg ik €150,00 terug voor mijn bril. Nu declareerd Ace en Tate en krijg ik nu €150,00 terug. Ik mag niet meer declareren. Wat is het verschil bij Anderzorg? Snappen jullie het verschil? Ik wel. Als ik naar Ace enTate ga ben ik zo’n €100,00 aan reiskosten kwijt. Wat blijft er van de vergoeding over als ik naar Ace en Tate ga. Juist €50,00. Ik vind het schandalig dat zorgverzekeringen zoveel macht hebben over ons geld. Premies gaan omhoog eigenbijdrage gaat omhoog en Anderzorg gaat ons verplichten waar we naar toe moeten. Als ik lenzen had gehad kon ik wel in mijn woonplaats te recht voor een bril niet. Ik heb die bril niet voor mijn lol op mijn neus staan Anderzorg.

Ik ben pas te vrede als Anderzorg ons zelf laat kiezen naar welke brillenzaak we gaan. Dit vind ik eigenlijk voor alle hulp en hulpmiddelen die men nodig heeft in de zorg. Daar betalen we voldoende premie en eigenbijdrage voor.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Anderzorg over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Juni2018