Klacht: Brief rechtstreeks aan IKEA gericht (via klacht.nl omdat IKEA emailcorrespondentie vermijd)

op 03 april 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Amsterdam, 3 april 2016

Inzake: klacht advies, levering, bestelling van een IKEA keuken (referentielocatie: vestiging Amsterdam)

Geachte heer, geachte mevrouw,

Middels deze brief wil ik u kenbaar maken dat ik een klacht heb over de bestelling, advisering en ook de levering van mijn nieuwe IKEA keuken. Tot mijn grote teleurstelling is dit gehele traject naar grote ontevredenheid verlopen.

Het heeft allereerst bijna drie weken geduurd voordat ik een inmeetafspraak kon inplannen. Ik heb een aantal keren de klantenservice benaderd. Zij hebben mij beloofd om in contact te brengen met een betreffende partner van IKEA. Tweemaal is een collega dit vergeten, en kreeg ik allerlei verwijten over collega\’s onderling te horen. Daar heb ik niets aan als klant. Daarnaast heb ik de derde keer 25 minuten in de wacht gestaan en werd de verbinding verbroken.

De inmeetafspraak is geweest met de firma: TRC NEDERLAND te Almere. De betreffende adviseur heeft enkel problemen geconstateerd in de gekozen opstelling en heeft verder geen adviesgegeven over een alternatieve opstelling. Wat ik zeer merkwaardig vond is dat de monteur überhaupt geen IKEA werkblad adviseerde, en aangaf dat ik dit beter kon bestellen bij een van uw concurrenten. Al met al was ik geen stap verder gekomen met deze afspraak. De adviseur gaf aan geen risico’s te nemen in de advisering omdat anders de kosten op TRC NEDERLAND verhaalt kunnen worden. Hier heb ik niets aan als klant. Noemenswaardig is het feit dat de keuken nu gewoon is gemonteerd in de opstelling zoals deze uitgetekend was. Erg bijzonder dat dit dus niet kon conform het inmeet rapport.

Wat mij het meest tegen de borst stuit is het feit dat de levering van de keuken op de eerste verdieping is gedaan terwijl ik op de tweede verdieping woon. Ik heb met een ernstige sportblessure de keuken naar mijn eigen verdieping moeten tillen (met uitzondering van het werkblad). De chauffeurs hebben zonder pardon aangegeven dat op hun order staat dat het adres op één hoog is, en niet op twee hoog, en dat zij mij niet verder kunnen helpen. Ik heb mijn bestelorder erbij gepakt en hier staat duidelijk twee hoog. Ook in elke correspondentie met uw organisatie staat mijn juiste adressering opgenomen. Ik vind het ontzettend kwalijk dat ik voor de keuze stond om mijn gehele levering te herplannen of alleen de keuken naar boven te tillen. Ik heb momenteel nog steeds pijn in mijn onderrug door al het schouw en tilwerk van de leverdag in combinatie met de blessure.

Tot slot heb ik nog een klacht over de levering van de producten. Ik heb een montage bedrijf ingehuurd dat de keuken voor mij heeft geïnstalleerd. Op de installatie dag bleken er een aantal onderdelen te missen:

• Method kast miste montage materialen;
• De volledige afzuigkap miste;
• En de pootjes voor een andere method kast miste.

Tijdens installatie is men hier achter gekomen. Ik ben op de betreffende dag drie keer naar de winkel geweest om de ontbrekende producten op te halen. U kunt zich voorstellen dat dit enorm tijdrovend is en dat het niet prettig is wanneer er allerlei mensen in mijn woning zijn die ik niet ken, terwijl ik bij uw vestiging sta vanwege de ontbrekende onderdelen. Ook heb ik extra kosten moeten maken doordat het installatiebedrijf niet verder kon en nogmaals terug moest komen (wederom uurloon en voorrijkosten moeten betalen).

Tot slot is een van de kasten eerder gebruikt en zijn er gebruiker sporen te zien aan de hoogglans witte buitenkant van de kast.

Al met al zult u het met mij eens zijn dat deze gang van zaken absoluut geen schoonheidsprijs verdiend. Achteraf gezien ben ik ontzettend veel tijd, geld en energie kwijt geweest aan dit gehele traject en heb ik tevens niet de gelegenheid gehad om met mijn familie en vrienden Pasen te kunnen vieren in mijn nieuwe IKEA keuken.

Ik ga er vanuit dat u een passende oplossing kunt vinden voor dit probleem.

In afwachting van uw reactie verblijf ik.

Financiële compensatie

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 11 juli 2016 om 15:55 geantwoord

Hej,

door drukte lezen we je bericht nu. Onze excuses hiervoor.

Vervelend te lezen dat er zich zoveel problemen hebben voorgedaan rondom je keukenbestelling! We hebben je melding in het systeem opgezocht en zien dat onze collega\'s je klacht in behandeling hebben. We hopen dat het juist wordt opgelost.

Mocht je momenteel of in de toekomst nog vragen of klachten hebben, dan raden we je aan contact op te nemen met onze collega’s van de IKEA klantenservice, via één van de volgende directe contactkanalen: https://www.ikea.com/ms/nl_NL/customer_service/contact_us/contact_us_intro.html

We wensen je een fijne dag toe!

IKEA Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door ndk88