Klacht: Bravofly verandert eigenmachtig mijn boeking.

op 21 september 2016 over Bravofly in de categorie Online Reisbureaus

Aangezien wij in Midden-Limburg wonen, vliegen wij altijd naar onze dochter in de USA vanaf Düsseldorf.
De vlucht zoek ik dan via de vergelijkingssite www.billigflieger.de.
Zo heb ik gisteren 2 tickets geboekt voor 6 juni tot 29 juni 2017 van Düsseldorf naar Chicago. Bij het aangeven van de vertrektijd en de aankomsttijd leidde billigflieger mij door naar Bravofly.
Ik boekte: vertrek 13.50.aankomst Londen Heathrow 14.25. vertrek in Londen 17.00 uur. aankomst Chicago 19.45. Ik betaalde bij SOFORT. Hier kan ik met Ideal zonder extra kosten via internetbankieren betalen. €893,- Korte tijd later kreeg ik de bevestiging van de reis van Düsseldorf naar Chicago met British Airways. Ik controleerde deze bevestiging en tot mijn schrik constateerde ik, dat Bravofly mijn boeking had veranderd.
Nu werd het vertrek 13.35, aankomst 13.45 op LONDON CITY AIRPORT!!!! Van hier uit zou ik dan naar Heathrow moeten, hetgeen bijna onmogelijk is om de vlucht van 17.00 naar Chicago te halen. De vlucht zou ook uitgevoerd worden door BA Cityflyer.
Deze vlucht kan ik nooit geboekt hebben, want die wordt op de site van Bravofly helemaal niet aangeboden. Ik heb geprobeerd op diverse manieren telefonisch deze fout te laten herstellen, maar dit mislukte constant doordat de lijn afgebroken werd.
Ik heb toen naar de klantendienst een mail gestuurd, met de opmerking dat er bij de boeking iets fout moet zijn gegaan en dat ik graag mijn geboekte reis zou willen hebben en dat zij niet zo maar mijn boeking mogen veranderen. Vanmiddag kreeg ik antwoord. Zij willen mijn “omboekingsaanvraag” verzorgen met bijbetaling van €370,-!!!
Ik heb helemaal geen aanvraag gedaan. Ik heb slechts gevraagd om mijn gekozen boeking te honoreren en daarvoor een bevestiging sturen.
Ik kan het bedrag van €893,- niet laten terugboeken door de bank omdat het geen incasso opdracht is.
Hoe kan dit opgelost worden?

Ik zou graag mijn vliegtickets bevestigd krijgen, waarvoor ik betaald heb.
M.a.w. ik wil graag hebben waarvoor ik betaald heb.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bravofly

Reactie van de melder van de klacht jacq03

2 maanden geleden - Ik kreeg van U het bericht dat Bravofly mijn klacht niet wil behandelen. Daarmee is voor u de kous af? Ik had zelf al diverse keren bij Bravofly geklaagd, maar kreeg steeds te horen dat ik bij boeking had opgegeven, wat zij bevestigd hebben. Ik heb gezegd dat dit niet kan kloppen. Ik heb hen gevraagd een keertje precies te doen, wat ik ook gedaan heb. nl. Surfen naar www. billigflieger.de. Invullen "Düsseldorf naar Chicago". Datum 6 juni 2017 - 29 juni 2017. 2 personen en Zoek. Dan komen een 20 tal mogelijkheden. Nergens staat hier een vertrektijd van Düsseldorf bij van 13.35 uur. Die kan ik dus ook niet kiezen. Ik kies 13.50 uur en laat me door verbinden met Bravofly. Ik bevestig nogmaals mijn keuze: vertr. 13.50. aank. Londen 14.25. Vertyrek uit Londen 17.00 u en aank. Chicago 19.45u. Na invullen van namen, adres enz. door naar betalen. Kies via SOFORT en mijn Ideal van de Rabobank. Electronische handtekening en verzenden. Antwoord kort daarna middeld een "Bestätigung", (ik neem aan bevestiging) en zie dan een andere vertrektijd, een andere vlucht en een ander aankomstvliegveld. Zij verkopen mij dus een reis, met aankomst op London City Airport. Van daar moet ik naar Heathrow, snelste met taxi (duur 1u.10min, met weinig verkeer) Dus: landen, uitstappen, koffers halen, naar buiten, taxi zoeken, rit naar Heathrow terminal 3, incheck, koffers afgeven, naar security, en dan naar betreffende gate. En dit alles in 1 uur en 15 min (dit is alleen al de taxirit) want zij geven op hun website uitdrukkelijk aan, dat ik 2 uur van te voren, dus om 15.00 uur, voor intercontinentale vluchten aanwezig moet zijn. En nu zeggen ze tegen U dat ze mijn klacht niet in behandeling nemen. DAT KAN TOCH NIET WAAR ZIJN!!! Geeft U me nu eens een goed advies, hoe ik dit kan oplossen? Het probleem is duidelijk. Ik denk dat ik een terechte klacht heb, maar kan niets doen. Of is de oplossing, zo maar €370,- betalen en dat is het dan? Graag toch nog eens uw aandacht hiervoor. Al vast Dank.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bravofly nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door jacq03