Klacht: Bosch Vaatwasser

j. zuidema op 15 januari 2018 over Bosch in de categorie Electronica - Wasmachines

Ik heb een goed geprijsde (EUR 700,00) Bosch afwasmachine gekocht maximaal 4 jaar geleden. In de garantie periode is mijn vaatwasmachine al 2 keer kapot gegaan waaronder een lekkend pomphuis. Deze klachten zijn binnen de garantietermijn door Bosch verholpen. De lekkage in mijn kelder door de lekkende machine heb ik zelf hersteld.

Direct na de garantietermijn is de pomp van de vaatwasser stuk gegaan. Deze reparatie moest ik zelf betalen EUR 140,00 anders werd de machine niet gerepareerd en ik kon niet anders dan onder schriftelijk protest de rekening betalen. Ik heb direct een klacht geschreven en geen reactie ontvangen. via de winkel die mijn aankoop heeft verzorgd is ook een klacht naar osch gegaan en helaas ook geen bericht van Bosch.
Nu is de veer van de deur stuk gegaan en de deur naar beneden gevallen waardoor naast de kapotte scharnieren/veer ook de binnendeur vervangen moet worden. Kosten EUR 211,00.

Ik heb de Bosch gevraagd om een passende oplossing voor mijn vaatwasser. 4 reparaties binnen een termijn van 1/3 van de verwachte levensduur en de onbetrouwbaarheid van de machine is meer dan teleurstellend. Daar komt bij dat de machine in het geheel niet fluisterstil is en niet goed afwast. Vooral zetmeelresten blijven plakken op de kopjes en glazen.

Van Bosch heb ik een afwijzing ontvangen omdat de garantietermijn is verstreken. ik ben van mening dat van een machine met een kwaliteitsmerk als Bosch een langere levensduur en minder reparatie verwacht mogen worden.
Naar deze afwijzing heb ik een aantal suggesties ontvangen voor het bekende zetmeelresten probleem. alle suggesties zijn door mij al geprobeerd in het verleden en niets werkt. De monteur heeft zelfs bij de reparatie van het lekkende pomphuis de programma’s aangepast om het zetmeelprobleem te verhelpen. Helaas ook geen resultaat.

Ik ben meer dan teleurgesteld in de kwaliteit van deze dure machine. ik ben een alleenstaande moeder met 2 grote kinderen en de machine doet 5 x per week een afwas waardoor van slijtage in mijn geval geen sprake kan zijn.
Deze reparatie is voor mij niet meer op te brengen en in een bodemloze put wil ik ook geen geld meer gooien.

Nu heb ik ook een factuur ontvangen van Bosch voor een reparatie die niet is uitgevoerd. mijn front van de keuken voor de afwasmachine is ook beschadigd door de slecht werkende afwasmachine.

ik wil minimaal de helft van mijn aankoopbedrag retour ontvangen alsook het geld voor de onder protest betaalde rekening voor de pomp.
ook wil ik een vergoeding voor mijn beschadigde front en een correctie op de factuur vfoor de niet uitgevoerde reparatie.

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bosch

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bosch nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door j. zuidema