Klacht: Borg na 3 weken nog steeds niet ontvangen

op 14 september 2017 over Bo-rent in de categorie Verhuur

Bij het doorlopen van het contract viel mij op dat het bankrekeningnummer onderaan het contract, waarop de borg teruggestort zou worden, niet juist was. Dit heb ik met de medewerker besproken, en hij heeft vervolgens het foutieve bankrekeningnummer doorgekrast en met pen het juiste, mijn eigen bankrekeningnummer dus, erbij gezet. Vervolgens hebben we beide het contract ondertekend.

Drie dagen na het verstrijken van de uitbetaal-termijn van de borg die ik betaald had voor het huren van een verhuisbus, heb ik contact opgenomen met het filiaal Spaklerweg. Het bleek dat het bedrag alsnog naar de verkeerde rekening gestort is. Toen werd mij verteld dat het tot 6 weken kon gaan duren omdat het geld eerst teruggehaald moest worden en dan pas naar mij overgemaakt kon worden, maar dat ik wel even elke week moest bellen of er al vooruitgang geboekt was.

De tweede keer toen ik belde werd ik vriendelijk geholpen door een meneer die ik nog niet gesproken had. Hij vond de situatie heel vervelend en zei dat de afdeling boekhouding mij binnen twee dagen terug zou bellen. Nadat deze twee dagen versteken waren heb ik het filiaal weer gebeld. Een medewerker, die ik de allereerste keer sprak over dit probleem, vertelde mij op een arrogante toon: “ik heb je toch verteld dat het tot 6 weken kon gaan duren? waarom bel je nou al weer?” waarop ik antwoord dat ik wekelijks even moest bellen hoe het er voor stond en dat de afdeling boekhouding mij al gebeld zou moeten hebben. De toon van deze medewerker werd met de seconde arroganter, en vervolgens word ik in de wacht gezet om te kijken of hij de afdeling boekhouding nog kon bereiken.

Na een half uur in de wacht te hebben gestaan, werd ik opgehangen zonder enige uitleg van de situatie.

Vervolgens bel ik weer direct op, en verteld een andere medewerker dat het verzoek tot reclamatie niet eens naar de afdeling boekhouding gestuurd is. Met andere woorden: drie weken zijn al voorbij zonder ook maar één stapje verder te zijn gekomen.

Het is schandalig hoe er met de klanten word omgegaan bij dit bedrijf. Ten eerste is het door de fout van Bo-rent het bedrag naar een verkeerd rekeningnummer uitgekeerd en ten tweede werd ik geacht om af en toe even te bellen hoe de situatie er voor staat waarop ik telkens afgewimpeld word of gezegd word dat ik door de juiste afdeling teruggebeld ga worden wat nooit gebeurt.

Wanneer ik binnen 5 werkdagen mijn restant van de borg op mijn rekening heb.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bo-rent

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bo-rent nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Pares Scholberg