Klacht: Borg ingehouden

op 06 september 2016 over Bo-rent in de categorie Verhuur

Op 5 juli jongstleden hebben wij een voertuig gehuurd bij het filiaal te Leiderdorp. Het voertuig, Mercedes Benz Sprinter met een laadruimte van 11 m3, is op 6 juli jl. zonder schade ingeleverd.

Bij het achteruit inparkeren constateerden wij dat het voertuig te groot was voor het korte parkeervak. Om te voorkomen dat de neus van het voertuig uit het vak zou steken hebben wij het voertuig voorzichtig zo ver mogelijk naar achteren gereden. Hierbij is de vlaggenmast, die dicht achter het parkeervak geplaatst staat, licht geraakt. Het voertuig heeft hierbij geen schade geleden. Dit kunt u zien op de foto die we hebben toegevoegd in de bijlage en wordt tevens bevestigd door de medewerker, dhr. F. Jansen, en blijkt uit ons mailverkeer met deze medewerker.

De medewerker van het filiaal te Leiderdorp beweert dat de vlaggenmast door deze lichte aanraking scheef is komen te staan. Na inspectie van de vlaggenmast bleek deze meerdere deuken en beschadigingen te hebben en staat de paal bovendien los in het gras.

Naar aanleiding van dit incident is de volledige borg van EUR 300,00 ingehouden. Om bovenstaande redenen gaan wij hier niet mee akkoord. Tevens in artikel 5 in de overeenkomst staat vermeld dat de borg wordt ingehouden als er schade is aan het voertuig.

Wij hebben reeds twee keer contact opgenomen met Bo-rent en ook een aangetekend brief gestuurd. Op de laatste is niet gereageerd.

We willen onze borg terug. We zijn wel bereid om de schade aan de vlaggenmast te betalen mits aangetoond kan worden dat het door ons is gebeurd en ook een deskundige ingeschakeld wordt om de hoogte van de schade te bepalen.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bo-rent

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bo-rent nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mq