Klacht: Weigering zonder reden

bcf op 10 september 2024 over booking.com in de categorie Online Reisbureaus

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Na jaren als trouwe klant van Booking.com werd ik onlangs geconfronteerd met hun nieuwe ‘Request to Book’-systeem, waarbij klanten vooraf worden gescreend. De host vroeg me om een geldige reden voor mijn verblijf te verstrekken, wat ik ook netjes heb gedaan. Toch werd mijn boeking zonder enige opgaaf van redenen geweigerd. Op de pagina van de accommodatie stonden geen specifieke boekingsvoorwaarden die de weigering konden rechtvaardigen. Een dag na de weigering is de accomodatie nog beschikbaar. Zo’n selectieprocedure is absurd, puur willekeurig en discriminerend. Bovendien is Booking.com zeer moeilijk te bereiken over deze kwestie; ik krijg geen contact en ontvang enkel geautomatiseerde berichten. Booking.com lijkt geen inzicht te hebben in het wangedrag van hun hosts voor het selectief weigeren van gasten. Naar mijn mening is dit ook juridisch problematisch, aangezien een dienstverlener de koper niet willekeurig en zonder geldige reden zou mogen weigeren.

Gewenste Oplossing:

Dat Booking.com haar klanten en hun zorgen op zijn minst serieus neemt en de klant te woord staat.
Verder wil ik een logische onderbouwing van zo'n weigering.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Er is een nieuwe brief gegenereerd voor de klacht over booking.com
Download hier uw brief

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over booking.com

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over booking.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door bcf