Klacht: Vlucht geboekt en betaald. Maar booking.com annuleerde direct, maar behield het geld

Bart g op 05 februari 2024 over booking.com in de categorie Online Reisbureaus

Een vlucht geboekt via booking.com. Na het invullen van de gegevens, volgde het betaalscherm. Dus betaald, maar direct naar de bevestiging van de succesvolle betaling, volgde het bericht van Booking.com dat het boeken was mislukt. Het geld wordt teruggestort. Niet direct, maar daar nemen ze een aantal dagen de tijd voor. Voor betaling wordt er dus niet gechecked of de boeking wel mogelijk is.
In de mail van booking. com stond, zoals gebruikelijk, het reserveringsnummer en een pincode. Dit kan je gebruiken om met ze in gesprek te gaan.. Echter omdat de boeking was geannuleerd, waren deze nummers bij booking niet actief. Je komt dan niet door het telefoonmenu heen. Via een andere reservering met nummers er uiteindelijk in geslaagd iemand te spreken. Die begreep er helaas weinig van en beweerde zelfs dat het als nog goed kon komen zonder acties van mij. Niet dus. al met al zeer teleurstellend en ver onder de maat.
Ik heb overigens geen klachtenformulier bij booking kunnen vinden.

Betere communicatie en uitleg, alsnog. En een financiële handreiking voor het lenen van mijn geld en ongemak.

2 maanden geleden - Er is een nieuwe brief gegenereerd voor de klacht over booking.com
Download hier uw brief

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over booking.com

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over booking.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Bart g