Klacht: onkosten verhalen over fout van booking.com

Maart1000 op 30 augustus 2023 over booking.com in de categorie Online Reisbureaus

Het is zaterdagmorgen, 5 augustus 2023. Na vele maanden hard werken ben ik, met mijn vrouw en zoon van 7 jaar, echt aan vakantie toe. De stemming is goed en door het vroege tijdstip van vertrek zijn de autowegen vrijwel leeg. We hebben echt zin in 2 weken vakantie in een huis (Villa Topaze) vlakbij Bordeaux. De rit is langer dan we dachten en na ca. 1.100 kilometer komen we vermoeid aan bij de villa. De vakantie kan gaan beginnen! We hebben er weken naar uitgekeken en de werkstress van vele maanden hard werken denken wij nu los te kunnen laten. Ontspannen met een boek en een drankje aan de rand van het eigen zwembad; fantasie wordt werkelijkheid!

We komen om ongeveer 19.00 uur bij de villa aan, waar een verbaasde mevrouw ons uitlegt dat de villa helemaal niet te huur is, omdat zij deze villa gekocht heeft. Er was niet veel meer voor nodig om ons in paniek te laten raken. Daar stonden we dan; vermoeid na een lange reis en heel erg aan vakantie toe. Lieve naaste buren van de villa sloegen dit allemaal gade en boden ons een warme maaltijd aan. Vooral onze zoon van 7 begreep er niets van, maar merkte wel de spanning bij zijn ouders op.

Het lukte ons om een hotel te boeken, zodat we na de maaltijd weer in de auto stapten en nog eens 100 kilometer moesten rijden om het hotel te bereiken. Op dat moment was onze vakantie al bij voorbaat verpest. Wat kunnen wij in het hoogseizoen nog doen in Frankrijk? Waar kunnen we terecht of moeten we rechtsomkeert maken en weer naar huis gaan? Ik was ten einde raad. Afgelopen jaar ben ik overwerkt geweest en heb daardoor al veel stress meegemaakt. Juist nu het de laatste paar maanden beter ging had ik alle hoop dat deze vakantie mij een zetje in de goede richting zou geven. Maar niets is minder waar; ik voelde de stress weer volledig en in alle hevigheid terugkomen. Ik zag het echt niet meer zitten.

Mijn ouders gebeld en om hulp gevraagd. Zij kwamen op het lumineuze idee dat een vriendin van hen beschikt over een vakantiehuisje in de buurt van Poitiers. Desgevraagd bleek dit huisje beschikbaar te zijn en de volgende dag reden we naar Poitiers, niet wetend wat daaraan zouden treffen. Los van het feit dat dit huisje een prima alternatief was ben ik niet meer in staat geweest de stress los te laten en heb ik vast kunnen stellen dat deze ervaring, veroorzaakt door Booking, zo ingrijpend was dat ik nauwelijks in staat bleek mij gedurende de 2 weken in het huisje te ontspannen. Je kunt met recht spreken van een verpeste vakantie en de gevolgen daarvan merk ik nog steeds. Ik ben weer vermoeid aan het werk gegaan en nog elke dag voel ik de spanning, die deze gebeurtenis heeft veroorzaakt.

Ik heb besloten, mede op doktersadvies, om 2 weken onbetaald vrij te nemen (ik heb geen vrije dagen meer) om tot rust te komen en weer te ontspannen.
Booking heeft gemeend mij schadeloos te kunnen stellen met een bedrag van ongeveer € 100,-. Kennelijk is dat de inschatting van Booking van de prijs van de door mij geleden schade. Ik vind deze fooi absoluut onvoldoende en geeft geen enkele blijk van begrip voor mijn situatie. Juist een organisatie die vakanties faciliteert zou meer begrip moeten opbrengen voor de ellende die mij is overkomen door nalatigheid en onzorgvuldigheid van Booking.
Mijn vraag (lees: eis) is dat Booking het bedrag wat is uitgekeerd als tegemoetkoming in de ontstane schade heroverweegt en mij nu echt de schade uitkeert waarop ik recht heb. En dat is tenminste een vergoeding van de kosten die ik moet maken om in 10 dagen alsnog tot rust te komen

wanneer ze mij het gevraagde onkostenvergoeding uitkeren

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over booking.com

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over booking.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Maart1000