Klacht: correspondentie over herinnering betalingaanmaningen

op 10 februari 2019 over Bonprix in de categorie Kledingwinkels

Bonprix stuurt nooit en te nimmer een betalingsherinnering. Wat ontzettend irritant is dat Bonprix zegt dit wel te doen. Dit is absoluut niet waar!!! Niet per mail (ook niet bij ongewenste mail) en niet per post. Mocht een betaling er dus bij in schieten, krijg je ineens een flinke aanmaning (als je geluk hebt per post!, vaak namelijk ook niet en dan loopt het flink op).
Ik heb hier al diverse keren een klacht over ingediend bij Bonprix, maar die blijven beweren dat ik niet goed in mijn postvak zou kijken.

Graag een herinnering via de mail of desnoods per post. En niet blijven beweren dat jullie dat doen: het gebeurt namelijk NIET!

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bonprix over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Bonprix in behandeling genomen

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bonprix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bonprix

Heeft op 11 februari 2019 om 08:17 geantwoord

Beste Esther de Kruif, het spijt me te horen dat u de herinneringen die wij u sturen, niet ontvangt. Ik heb de IT gevraagd dit na te kijken.
Na ontvangst van uw pakket heeft u 14 dagen de tijd om te beslissen welke kleding u wenst te behouden en een betaling uit te voeren voor de behouden artikelen. Dit geldt ook wanneer u een deel van de bestelling retourneert. U hoeft zodoende niet te wachten op een eerste herinnering. De eerste herinnering wordt pas na 28 dagen gestuurd, dan is de betalingstermijn al verstreken. Pas na 7 weken worden de eerste kosten in rekening gebracht. De betalingstermijn is dan met 5 weken overschreden.
U kunt te allen tijde terecht op uw online account voor het inzien van uw bestellingen en het openstaand saldo. Ik zie dat u uw retouren online aanmeldt, het openstaand saldo kunt u inzien in de rubriek 'mijn account'. Het team van bonprix

Heeft op 11 februari 2019 om 10:15 geantwoord

Al een aantal jaren vraag ik om een herinnering per mail/post. Iedere keer krijg ik als antwoord dat het wel degelijk verstuurd is en het dan vast in mijn vak 'ongewenste mail' zit. Omdat dit absoluut niet het geval is, blijf ik mijn verzoek herhalen en melden dat ik niets ontvang. Eerlijk gezegd vind ik het vreemd dat er nu pas voorgesteld wordt dat de afdeling IT er naar zal kijken. Het probleem speelt al erg lang.

Alle klachten die gemeld zijn door Esther de Kruif