Klacht: Bonprix houdt zich niet aan de regels van het Recht van Retour

Denjor op 20 juli 2018 over Bonprix in de categorie Kledingwinkels

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik krijg gister (19.7.2018) een mail van Bonprix dat er een betaling open staat . Of ik die wilde betalen anders komen er incassokosten bij.
Daarop heb ik gelijk de telefoon gepakt. want als ik mijn bestelling houd betaal ik direct het gehele bedrag.
Na lang in de wacht te hebben gezeten wordt me verteld dat ik 2x 4.95 9,90 bezorgkosten open staat.
Omdat ik 2 x een bestelling terug heb gestuurd en niet heb gehouden.
1.Bonprix houdt zich niet aan het Recht van Retour
2,De bezorgkosten heten nu ineens retourkosten!
3. Ik krijg zovaak mailtjes met kortingcodes waarmee de verzendkosten gratis zijn , maar nu een bestelling niet naar mijn zin is en ik alles terug stuur mag ik opdraaien voor de kosten! Uiterst klant onvriendelijk!
4. Stuur mij voortaan geen kortingscodes meer en ik ben huiverig om een nieuwe bestelling te plaatsen want als ik pech heb …heb ik geen spullen maar wel kosten!!!

Gewenste Oplossing:

Oplossing :
Ik hoef geen 9.90 te betalen!

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bonprix over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Bonprix in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bonprix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bonprix

Heeft op 21 juli 2018 om 10:23 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw van Wijnen, bedankt voor uw interesse in bonprix. U hebt een vraag over de kosten van € 4,95 voor een volledige retour. Deze worden enkel in rekening gebracht wanneer u gebruik maakt van de retourservice van PostNL. Om u tegemoet te komen hebben wij eenmaal de kosten afgeboekt. Het team van bonprix

Denjor

Heeft op 22 juli 2018 om 10:41 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Sorry, maar ik ben het hier niet mee eens!!
Het lijkt nu of Bonprix uit een coulance mij maar 1 keer de 4,95 laat betalen.
Maar ik noem dit geen coulance . De reden dat het zou moeten betalen is : ENKEL als ik gebruik maak van retourservice van PostNL!!
Nou ik heb GEEN keus om het gratis terug te sturen als mijn bestelling niet goed is!!
Anders had ik daar zeker wel voor gekozen, zoals alle andere klanten!!
Want geen klanten kiest om te betalen als het ook GRATIS kan!!

Alle klachten die gemeld zijn door