Klacht: boete voor treinreis die nooit gemaakt is

op 10 oktober 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 19 augustus hebben we een acceptgiro ontvangen om het verschuldigde bedrag over te maken van een treinreis op 18 augustus, die we alleen nooit gemaakt hebben. De brief is gericht aan mijn partner. Hij zou geen geldig vervoersbewijs hebben gehad. Er staat geen tijd etc bij dat het heeft moeten plaatsvinden.

Op deze dag heeft hij netjes gewerkt en is niet met de trein van Heerlen naar Eindhoven geweest.

Heel vreemd dat we dan wel een acceptgiro krijgen op ons adres.
Er wordt op de een of andere manier fraude gepleegd met de gegevens.

We hebben telefonisch contact gehad met de NS en kon bij deze de brief als niet verzonden beschouwen en moest deze retour sturen, maar erop “Niet gereisd”. Dit hebben we dan ook netjes gedaan.

Vervolgens komt op 5 september weer een acceptgiro binnen met een verhoogd bedrag. Naar aanleiding hiervan een klachtenbrief gestuurd naar de NS.

Geen reactie, vervolgens komt afgelopen zaterdag een brief van een incasso bureau binnen over deze boete.

Nu ben ik het helemaal spuugzat.
De naam waaraan de boete is gericht klopt niet, als er een identiteitsbewijs was laten zien was deze naam goed gespeld geweest. Ten tweede: het is schandalig dat het mogelijk is om zonder geldige ID-bewijs een rekening te kunnen bezorgen bij een willekeurig iemand. Dus als je weet waar iemand woont, kun je hem gewoon een boete laten krijgen??

Gewenste Oplossing:

Als deze boete wordt weggehaald en er geen brieven meer gaan komen van een incasso bureau etc. om dit te betalen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 25 oktober 2016 om 12:03 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste lezer,

Er is inmiddels contact opgenomen met de indiener van deze klacht. We hebben de klacht via onze reguliere kanalen opgepakt en beantwoord. Om deze reden ziet u de aangedragen oplossing hier niet terug. We begrijpen dat anderen mogelijk op zoek zijn naar een antwoord op dezelfde vraag of klacht. Mocht u eenzelfde vraag hebben of een klacht willen indienen, dan verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met onze Klantenservice zodat wij uw vragen alsnog kunnen beantwoorden.

Wij zijn dag en nacht te bereiken via Social Media (Twitter, Facebook) of via telefoonnummer 030-751 51 55. Tevens kunt u vragen per e-mail of brief indienen en via onze chat op www.ns.nl/klantenservice contact met ons opnemen. Daarnaast kunt u bij vragen terecht op ons serviceforum via www.forum.ns.nl.

Met vriendelijke groet,
NS Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door A.Schaijk