Klacht: boete voor treinreis die nooit gemaakt is

op 10 oktober 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Op 19 augustus hebben we een acceptgiro ontvangen om het verschuldigde bedrag over te maken van een treinreis op 18 augustus, die we alleen nooit gemaakt hebben. De brief is gericht aan mijn partner. Hij zou geen geldig vervoersbewijs hebben gehad. Er staat geen tijd etc bij dat het heeft moeten plaatsvinden.

Op deze dag heeft hij netjes gewerkt en is niet met de trein van Heerlen naar Eindhoven geweest.

Heel vreemd dat we dan wel een acceptgiro krijgen op ons adres.
Er wordt op de een of andere manier fraude gepleegd met de gegevens.

We hebben telefonisch contact gehad met de NS en kon bij deze de brief als niet verzonden beschouwen en moest deze retour sturen, maar erop “Niet gereisd”. Dit hebben we dan ook netjes gedaan.

Vervolgens komt op 5 september weer een acceptgiro binnen met een verhoogd bedrag. Naar aanleiding hiervan een klachtenbrief gestuurd naar de NS.

Geen reactie, vervolgens komt afgelopen zaterdag een brief van een incasso bureau binnen over deze boete.

Nu ben ik het helemaal spuugzat.
De naam waaraan de boete is gericht klopt niet, als er een identiteitsbewijs was laten zien was deze naam goed gespeld geweest. Ten tweede: het is schandalig dat het mogelijk is om zonder geldige ID-bewijs een rekening te kunnen bezorgen bij een willekeurig iemand. Dus als je weet waar iemand woont, kun je hem gewoon een boete laten krijgen??

Als deze boete wordt weggehaald en er geen brieven meer gaan komen van een incasso bureau etc. om dit te betalen.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

NS

Heeft op 25 oktober 2016 om 12:03 geantwoord

Beste lezer,

NS Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door A.Schaijk