Klacht: Boete voor het niet inleveren boeken

op 22 augustus 2016 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

Per toeval keek ik in me email inbox en had ik een email ontvangen van Van Dijk met een factuur en de vraag om een bedrag van 470,30 te voldoen binnen 14 dagen ivm met het niet inleveren van de boeken en de schade hierdoor.

Hier ben ik uiteraard van geschrokken! Aan mij valt inderdaad te verwijten de boeken niet op tijd te hebben ingeleverd, maar ik was niet op de hoogte van de inleverdatum en achteraf door familie omstandigheden ook niet in de gelegenheid zijn geweest om op de gebruikelijke dag de boeken in te leveren VAn dijk heeft mij per post niks verstuurd en deze belangrijke medeling gedaan door middel van een algemene email. Zou ik op de hoogte zijn geweest dan had ik zeker de boeken ingeleverd al was het door een kennis of familielid deze te laten bezorgen.

Ik vind het kwalijk dat Van Dijk niet de moeite doet om bij zo een belangrijke mededeling iemand Persoonlijk te contacteren, dan het over te laten aan een algemene mail.

Na het zien van gevraagde factuurbedrag heb ik direct contact opgenomen met de klantenservice. De persoon die ik sprak heb ik de situatie rustig uitgelegd en deze vond het uiterst vervelend, maar was dus kennelijk niet bevoegd om een betere oplossing te vinden dan het factuurbedrag uit te stellen zonder dat hier nog meer extra kosten bij komen.
Zijn enige advies was dan ook om de boeken proberen terug te verkopen aan Van dijk of bol.com om zo deze kosten te dekken.
Ik heb aangegeven dat ik de boeken gewoon kan inleveren en ze ook helemaal niet nodig heb. Tevergeefs kon hij verder niks voor me betekenen.

Uit alle ellende ben ik toch gaan kijken naar de enige mogelijkheid om de boeken terug te verkopen en kreeg gewoon bijna een hartverzakking toen ik de aangeschafte waarde en de factuur waarde vergeleek met de waarde van het terug-verkoop. Zo waren er meerdere boeken die Van Dijktot 2 weken geleden met alle plezier had teruggenomen en bij terug verkoop slechts 0,00€ voor teruggeven. De gemiddelde boeken kreeg ik 1/5 voor terug. En in het factuur is de schade van het bedrag voor 100% vermeld( zie bijlage).

Met alle begrip voor van dijk wil ik mijn verantwoordelijkheid nemen, maar wetende dat ik 470,30 schade moet betalen aan Van Dijk over een product die Van Dijk maar totaal 91,98€ waard vind voel ik me eerder gekloot.

De boeken zijn zo in staat als ik ze gekregen heb en desnoods breng ik ze nog persoonlijk terug.

Ik hoop dat Van Dijk hun factuur wilt herzien en de boeken alsnog 2 weken later terug wilt nemen.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 23 augustus 2016 om 13:51 geantwoord

Beste Osama,

Wat vervelend dat je een schadefactuur hebt ontvangen.

Volgens onze gegevens heb je inderdaad geen herinneringsbericht ontvangen wat betreft het boeken inleveren.

We hebben een passende oplossing voor je. Wanneer jij je boeken vóór aanstaande vrijdag 26 augustus opstuurt naar ons, zullen wij de factuur laten vervallen.

Excuses voor het ongemak! We vertrouwen er op dat we je een passende oplossing hebben aangeboden.

VanDijk.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Osamabd