Klacht: Boete trein wegens gigantische drukte ov-oplaadpunten

op 31 augustus 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

In bezwaar gegaan tegen een boete die ik kreeg van de conducteur, wegens overvolle ov-chipkaart oplaadpunten op station Apeldoorn kon ik niet tijdig mijn ov saldo aanvullen.(Arriva heeft zelf geen oplaadpunten in Apeldoorn) Wegens een belangrijke afspraak moest ik de desbetreffende trein halen. Op de dag van de boete ( lees 27 Juli) was ik nog in het bezit van studenten ov. Dit is in de zomer goed voor 40% korting op je ritprijs. ritprijs was €4,20 – 40%
uiteindelijk boete gehad van ruim €50.
In bezwaar gegaan tegen die boete, aangegeven dat ik documenten kon opsturen om aan te tonen dat ik altijd netjes betaal en dat ik nooit het risico zou lopen om een boete te krijgen voor een bedrag van – €2,20 , maar wegens de gigantische drukte bij de oplaadpunten geen tijd had om mijn ov op te laden. Kreeg als antwoord op mijn bezwaar dat ik zelf verantwoordelijk ben voor saldo op mijn ov-kaart. Erg slap antwoord vanuit Arriva want dat begrijp ik zelf ook wel!, klantenservice gebeld enkele vragen gesteld, krijg ik een dame aan de lijn die meerdere stemverheffingen gaf. Puur omdat ik zei dat het bezwaar scherm van arriva niet gebruiksvriendelijk is en dat ik het niet eens was met het antwoord op mijn bezwaar. 2 weken terug ook al gebeld naar de klantenservice, kreeg toen een meerdere aan de lijn. dus ik vroeg haar mij met hem door te verbinden ( neem aan dat alles netjes word vastgelegd in een systeem zoals een goede klantenservice dat bedraagd te doen Zij gaf aan dat ik nogmaals via de site een bezwaar moest indienen. inclusief stemverheffingen!!! heb het gevoel dat ik van het kastje naar de muur gestuurd word zonder dat iemand mijn bezwaar serieus neemt!!!

Dat mijn bezwaar als serieus word beschouwd!! en Wanneer ik de volledige ritprijs zonder 40% studentenkorting) en de verhoging van de boete ( was mij niet duidelijk dat ik moest betalen als ik in bezwaar ging) betaal en dat de rest teruggestort word.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 31 augustus 2018 om 14:34 geantwoord

Beste Vince-055,

Wat balen dat je een bioete kreeg en dat je niet tevreden bent met onze reactie op je bezwaar.

Helaas kan ik je via Klacht.nl niet helpen met een boete. Hiervoor hebben wij een speciale afdeling, die de vragen en bezwaren afhandelt. Je kunt het beste via ons ons online contactformulier: http:bit.ly2uFLeFj invullen. Deze meldingen komen gelijk bij de afdeling binnen.

Excuses dat ik je niet verder kan helpen.

^Wouter
Medewerker Klantenservice Arriva

Heeft op 31 augustus 2018 om 14:48 geantwoord

Goedemiddag Wouter, dit word de 3e keer dat ik het contact formulier moet invullen. Erg gebruiksvriendelijk is hij niet, daarbij komend denk ik dat mijn klacht niet serieus word genomen. Vanaf een computer is het makkelijk oordelen, graag kom ik in contact met iemand die ik direct kan spreken en die mijn klacht wel serieus neemt

Alle klachten die gemeld zijn door Vince-055