Klacht: Boete 550,-€

op 25 april 2017 over Cheaptickets.nl in de categorie Online Vliegtickets

Mijn naam is J.P. Hageman boekingsnummer CHNL-7972164.
19-04-2017 heb ik me vlucht gemist dit vanwege lange inchecktijd en controles, was ruim op tijd op Schiphol maar was toch te laat. Op aanwijzingen van Ethihad personeel ben ik gaan bellen met het noodnummer van Cheaptickets. Ik kreeg een engels sprekende vrouw aan de lijn met een Nederlands accent dus ik vroeg; can we speak Dutch? No sir this is English speaking only…Vervolgens wordt mij verteld dat ik 550,- euro boete plus ticket moet betalen in het Engels maar soms Nederlandse woorden er tussendoor. Er werdt gezegd dat ik niet ingecheck was, no show enz. Ik was wel ingecheckt! (Heb de tickets als bewijs). Vervolgens verteld deze Mevrouw mij dat ik beter het gewone nummer kan bellen, ik bel vervolgens Ethihad maar dit gesprek was waarschijnlijk doorverbonden naar het buitenland want het was een “vaag” gesprek en kon weinig verstaan cq begrijpen van wat er mij werd verteld. Dus ik bel het 0900 nummer van jullie en krijg een mevrouw aan de lijn en leg de situatie uit en vertel ook dat ik het noodnummer gebeld had en dat een gebrekkig Engels sprekende vrouw mij naar dit nummer heeft doorverwezen. Er wordt mij weer verteld: een boete van 550,-€ + ticket totaal 925,- € en betalen voor 22:25 anders kan je morgen niet vliegen. Ik ga vervolgens familie bellen om geld te lenen want ik ben 100% afgekeurd en heb t niet breed met me uitkering. Gelukkig kan ik het geld lenen en bel weer het 0900 nummer en t was dezelfde vrouw als die ik daarvoor aan de lijn had, ik zeg dat ik een ticket enz wil en vraag hoe dat in ze werk gaat. Krijg een mailtje waarin ik kan betalen. Maar wat zegt deze mevrouw tot mijn grote verbazing: Trouwens meneer, ik was de slecht Engels sprekende mevrouw!! En toen begreep ik waarom deze vrouw vanaf de eerste x naar t 0900 nummer zo stroef en kattig deed. Ook is vreemd dat als ik vraag of het in t Nederlands kan, dat niet mogelijk is, terwijl die mvr beter Nederlands praat dan engels zeker in zo’n situatie. Men is verdrietig en erg gestrest als je je vlucht mist lijkt mij. Overigens spreek ik de hele dag Engels vanwege mijn Filipijnse vrouw en mijn beste vriend is Schots en ik praat met hem ook Engels dus daar ligt t niet aan, maar in zo’n situatie is mijn moedertaal een stuk prettiger spreken. Ik weet niet of dit normaal is dat personeel dit doet of zich zo gedraagt maar ik vindt t niet normaal en dan druk ik me voorzichtig uit.

Ook wou ik duidelijk en heel gespecificeerd waar t laatste e ticket uit bestaat. Zie nergens boete staan, alleen ticket en verzekeringen. Tevens betaal ik dus twee x me reis en annulerings verzekering. Hoor ik geen belastingen terug te krijgen? Het Ethihad personeel had in ieder geval nog nooit van een boete van 550,-€ gehoord en dat ik een kleine 1000,- kwijt was voor de vlucht de volgende dag was helemaal bizar. Dus nogmaals graag een hele duidelijke uitleg over de gang van zaken en met name de zogenaamde boete die ik nergens terug zie in het e ticket.

Ik heb deze mail inmiddels 2x naar Cheaptickets verstuurd (contact formulier 1 dag geleden en t info@cheaptickets adres 3 dagen geleden) en nog niks van hun gehoord. Het gebrek aan klantvriendlijkheid of of enige service is ronduit schunnig. Ik betaal uiteindelijk ruim 1600,-€ voor een ticket dat eerst 750,-€ was!

Gedeeltelijk me geld terug en zoals eerder beschreven uitleg over de boete van 550,-€

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Cheaptickets.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Cheaptickets.nl in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Cheaptickets.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Cheaptickets.nl

Heeft op 26 april 2017 om 10:55 geantwoord

Heeft op 26 april 2017 om 14:11 geantwoord

Wederom erg kort door de bocht en me vragen zijn half beantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Sjakieh